A jelenlegi, hat éve bemutatott Jaguar X-Type már igencsak öregecske modellnek számít, padlólemeze és néhány részegysége például még az előző generációs Ford Mondeóból származik. A 2008-as modellévre az autó külsejét a cég zászlóshajójához, az XJ-hez igazították: lecserélték a lökhárítókat, markánsabbá tették a légbeömlőket és a kocsi elején ezentúl nem láthatjuk majd a rugaszkodó vadmacskát, mert az új embléma a rácsos mintázatú hűtőmaszkra költözött. Átrajzolták a kerékjáratok szélesítéseit, az új külső tükrök házába pedig a legújabb divatnak megfelelően irányjelző került. A többi Jaguarhoz hasonlóan ezentúl a legkisebb modell hátulján is egy hosszú krómcsík nyúlik végig, rajta a gyártó nevével. Több új színárnyalat és könnyűfém keréktárcsa is megjelent a kínálatban. Az X-Type belsejében az új ülések, az áttervezett műszerek, a több krómdíszítés, a Bluetooth-kapcsolat, és az új kárpitok jelzik a modellfrissítés tényét.
A parkolóradar korszerűsítésén kívül az egyetlen szembetűnő műszaki változtatás, hogy a 2,2 literes dízelmotorhoz ezentúl egy hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltó is rendelhető. Az autó mind szedán, mind kombi változatban 2008 áprilisában jelenik meg Európa szerte, kivéve az angoloknál, ők ugyanis már márciusban rátehetik a kezüket a felfrissített X-Type-ra.