Az Alfa Romeo az 1993-ig gyártott Spider óta nem gyártott tisztán hátsókerék-hajtású autókat, a kínálat nagy része elsőkerék-hajtású lett, a sportos motorokhoz azonban néha összkerék-hajtást párosítanak. A vezetési élményt oly gyakran hangoztató olasz márka azonban visszatér a hátsókerék-hajtáshoz, legalábbis a kínálat felső végén található modellek esetében. Manapság a hátsókerék-hajtás egyre inkább presztízskérdés a prémiumszegmensben, de Európában egyelőre csak a BMW és a Mercedes ragaszkodik hozzá, valamint a Jaguar a nagyobb modellek esetében. Mivel az Alfa hamarosan visszatér az észak-amerikai piacra, ahol épp ezekkel a márkákkal kell majd versenyeznie, igen fontos nekik, hogy modelljeik megítélése nem legyen rosszabb a többi európai luxusmárkáénál. Elsőként a jövőre érkező 8C Competizione lesz hátsókerék-hajtású az Alfa palettán, de a kiszivárgott pletykák szerint a 2009-ben érkező 166-os utódnak, a 169-esnek is a hátsó kerekeire érkezik majd a hajtás. A Fiat Grande Punto padlólemezre épülő Junior kivétel lesz, ennél a modellnél a költségek alacsonyan tartása miatt marad a fronthajtásos elrendezés.