A Volvónak nagy szüksége lenne most egy olyan modellre, amely akár több piacon is jelentősen növelhetné eladásait. A Daimler mögött ők a világ második legnagyobb teherautó-gyártói, és érzékenyen érinti őket, hogy bevételeik ebben a szegmensben már kilenc hónapja esnek, míg a cég személygépkocsikat készítő részlege az igen fontos amerikai piacon produkál egyre rosszabbul. Többek közt emiatt készíthetik el a svédek az eddig jól fogyó C30 ötajtós változatát. Komoly fejlesztési munkára nem lenne szükség, hiszen a műszaki alapok adottak, névnek pedig kézenfekvő lenne a V30 megnevezés. Magnus Jonsson, a Volvo K+F részlegének vezetője szerint egy ilyen modell design szempontjából nem lenne olyan átütő és izgalmas, mint a háromajtós változat, de létfontosságú lehet a gyártó eladásainak növeléséhez.
Lex Kerssemakers, a Volvo üzleti és termékstratégiáért felelős vezetője is elismerte, hogy a cég vezetése erősen fontolgatja a kocsi elkészítését, de nem hamarkodják el a végleges döntés meghozását. Azért ne lepődjünk meg, ha egy év múlva már a márkakereskedésekben látjuk az ötajtós C30-ast.