Sötétedésig tartott a rendezvény. Olmpikonjaink nem teljesítettek rosszul, de éremreményre ad okot, hogy Pekingben nem vezetéstechnikában indulnak...
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A program a 2008-as pekingi olimpián résztvevő sportolók különleges felkészülési napjáról szólt. Természetesen nem összevont edzésprogramról volt szó, hanem egy olyan speciális lehetőségről, amely az olimpikonok "szolgálati autóihoz" kötődik. Nyáron ugyanis elkezdődött az a támogatási program, amelynek része az olimpiai kerettagok használatára bocsátott gépkocsipark. A Magyar Olimpiai Bizottság és az Olimpikonokért Kft. közös kezdeményezése a Peking Klub, amely az olimpiai kerettagok felkészülési lehetőségeit és életkörülményeit hivatott javítani - többek között azzal, hogy használatra átad egy Seat Leont, amelyet 2008 nyarán ideiglenes gazdája kedvezményesen megvásárolhat. A tagságról egy korábbi olimpiai bajnokokból álló kuratórium dönt, klubtag csak olimpiai kerettagból válhat (nem egyenlő a kvótát szerzett sportolóval).
Listaára közelíti a 6,2 milliót |
A program a Hungaroringen lévő Allianz Vezetéstechnikai Centrumban zajlott. A körítés-járgányok, egy Ferrari és egy AMG-s Mercedes SL közül csak az előbbi húzódott a szemerkélő eső elől a rendezvénysátor alá, a többi hely a melegedő és beszélgető embereknek kellett. A pályaregisztrációt követően a sportolók Seatjukkal, a meghívott vendégek saját autójukkal kezdhettek neki a tréningnek, ami a tanpálya különböző, nem hétköznapi vezetési helyzeteket szimuláló részein zajlott. Mielőtt bárki elbízta volna magát, Turán Frigyes hatszoros gyorsasági bajnok, jelenleg raliversenyző jóvoltából káprázatos bemutatót láthattunk mi, úrvezetők. Turán megmutatta, hogyan vezet az, aki az autó minden rezdülését érzi. Egy pár kör erejéig végigdöngetett az aszfalton Skoda Octavia WRC-jével, és ezt még egyszer megtette a nap folyamán. A csapatásban nem kevésbé lenyűgöző partnere volt egy fehér Subaru Impreza, melyet - mint később megtudtuk - Bársony Attila énekes terelgetett az íveken.
Turán Frici és Bársony Attila bemutatója érzékeltette: ők nem szorulnak továbbképzésre vezetésből
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ezután engedtek minket a pályára. A szervezők a sportolókéhoz hasonló, de matricázás nélküli Leont bocsátottak a rendelkezésemre, hogy ugyanolyan autóval próbálhassam ki a tesztpályát, mint az olimpikonok. A kikapcsolható menetstabilizálóval felszerelt Leonok és a vendégek saját autói a délután folyamán két szakaszban nyúzták a próbapályákat, és persze magukat. Végül a vállalkozó kedvűek időmérő versenyen, egyforma Leonokban próbálhatták ki magukat egy meghatározott feladatokkal megtűzdelt pályán. Ezt csak kívülről figyeltem, mert már a cikk mondanivalóját morzsolgattam magamban, vagyis az intelmeket, amiket autóstársaimnak megfogalmazok majd a tapasztalataim alapján.