A nagy, kényelmes, benzinzabáló Crown Victoria - a jó öreg "Crown Vic" - intézménnyé vált az utóbbi évtizedekben a tengerentúlon: a mindennapi élet részét képezték a kék-fehér mintás "rendőrségi elfogó" járőrkocsik vagy a sárga városi taxik. A rendőrségek és a taxis társaságok igáslova felett azonban eljárt az idő, az eladások 2000-óta 90 százalékkal estek vissza, a Ford jövő évtől beszünteti a modell értékesítését magánszemélyek számára. Idén állítólag még 50 ezer új példányra van igény kormányzati szervek részéről.
A Crown Vic leginkább a rendőrök körében vesztett népszerűségéből, a járőrök ma már szívesebben járnak Chevy Impalával vagy Dodge Chargerrel. A 340 lóerős Hemi motorral ellátott Charger 150 mérföld/órás (240 kilométer/órás) végsebességre képes, szemben a Crown Vic "szerény" 130 mérföld/órás (208 kilométer/órás) csúcssebességével. Az Impala is gyorsabb a régi Fordnál, az északi államokban ráadásul az elsőkerék-meghajtás miatt is jobban kedvelik.
A taxis cégeknek évente eladott 4000 Crown Vicből 3500 New Yorkban talált gazdára. Michael Bloomberg zöld terveiben azonban ezeknek a Fordoknak nincs helyük: a polgármester 2012-re hibrid autókkal szeretné felölteni a taxiparkot. A környezetszennyezés csökkentése miatt ugyancsak hibrid taxikat vesznek például Bostonban, San Franciscóban vagy Chicagóban. A Crown Vic utóda sok helyen a Ford Escape Hybrid. Azt nem tudni, hogy a Crown Victoriák meddig fognak még legördülni a gyártószalagokról, a Ford csak annyit közölt: a "belátható jövőben" még nem állítják le a termelést. Ebben az évben az Egyesült Államok összes márkakereskedésében mindenesetre már csak száz olyan vadonatúj Crown Vic maradt, amelyet magánszemélyek is megvásárolhatnak.