Mit tehet egy márka, hogy fenntartsa egyik slágermodellje iránt az érdeklődést? Több megoldás van. Az egyik szerint mindig újabb akciós csomagokat kell kitalálni, ezt lehet kombinálni egyre jobb árakkal. Ezen a vonalon a Suzuki tud felmutatni nagy eredményeket, már annyi akciójuk volt, hogy lehetetlen összeszámolni. Ez azonban nem vihető el a végletekig, még a szuper hitelkonstrukciók sem érnek semmit egy idő után. A Ford mostanában megújította formai irányvonalát, így adta magát a második megoldási lehetőség, jött a modellfrissítés.
A Ford az utóbbi években igazi sikerpályát fut be a magyar piacon; pár éve még annak is örültek, hogy bekerültek a legjobb ötbe, most pedig a Suzuki mögött a második legnagyobb eladott darabszámmal villoghatnak. Tették ezt úgy, hogy a hazai újautó-értékesítés, finoman szólva nem éppen aranykorát éli, a különböző megszorításoknak hála a piac fokozatosan szűkül. Ehhez képest a Ford eredményei folyamatosan biztatóak, legalábbis a többi márkához képest. Hogy minek köszönhetik ezt? Bizonyára sokan, sokféleképpen tudunk indokolni, de egy biztos: a Focus szerepet játszott ebben. Az első, még 1999-ben európai Év Autója lett, a második, 2005 óta meglehetősen sikeres, a fénye azonban egy kicsit megkopott. Sebaj, a Ford az utóbbi két évben éppen stílust váltott, amely jó alap arra, hogy ezt a modellt is felfrissítsék.
A másik fontosnak mondható újdonság a Ford vadonatúj, duplakuplungos, hatfokozatú sebességváltója, amely most mutatkozik be a Focusban. Egyelőre csak a kétliteres TDCI-kel lehet rendelni, vagy a 110 lovas, 136 lovas teljesítményszinttel. Minden bizonnyal ez a lista a jövőben bővülni fog, hamarosan több motorhoz lehet majd rendelni. A Powershift névre keresztelt rendszer beépítése súlytöbbletet jelent, a gyári adatok szerint ez a menetteljesítményeken is látszik. A Powershift-váltós, 136 lovas TDCI-erőforrással szerelt Focus a hármas szám bűvöletében él, három km/órával megy kevesebbet, háromtized másodperccel gyorsul rosszabbul, és ugyancsak háromtizeddel, de már literben, fogyaszt átlagban többet. A felára 400 ezer forint - miért nem háromszázezer?
A harmadik újdonság, amire többen is kíváncsiak lettünk volna, az a formailag átfésült ST. A motorja nem változott, de a Focus ST annyira jó a kategóriában, hogy szívesen kipróbáltuk volna. Sajnos, ezek közül az ínyencségek közül eggyel sem ismerkedhetünk meg, vagyis az ST az ott volt, de csak statikusan. Annyit sikerült róla megállapítani, hogy jobb lett a kiállása, mint ahogy az összes Focusnak jót tett a kinetikus design, ami ugye szabadon fordítva annyit tesz, hogy mozgásban van. Az ST-ről még annyit, utólag sikerült megállapítani, hogy a híres 7 millió körüli induló ára már a múlté, jelenlege 7,8 milliótól indul.