A kormány közlése szerint Németország elfogadja általános célként a 120 gramm/km-es szennyezőanyag-kibocsátási korlátozást, de azt szeretné, ha a csökkentésben más hatékonysági intézkedések is helyet kapnának. Berlin emellett azt szeretné, hogy lehetőség legyen az emisszió-kereskedelemre az autógyártók esetében is. Az Európai Bizottság egy hét múlva teszi közzé részletes javaslatait a kibocsátás-csökkentésre. Ennek fokozatos megvalósítása elősegítené annak az általános közlekedési célkitűzésnek a megvalósítását, hogy a széndioxid-kibocsátási szintet 120 gramm/km-re csökkentsék a jelenlegi 165 gramm/km szintről.
Günter Verheugen, az Európai Unió ipari biztosa ellenzi, hogy az autógyártók készpénzfizetéssel mentesülhessenek a szigorú felső határértékeknek a betartása alól. Verheugen elfogadhatatlannak tartja azt, hogy egyes autógyártók megváltsák környezetvédelmi kötelezettségeiket. "A Bizottság döntése értelmében a testület jogszabályalkotási javaslata nem torzíthatja el a gyártók közötti versenyt. A kompenzáció-fizetés viszont ezzel összeegyeztethetetlen lenne" - mondta Verheugen.
Egyes autógyártók, amiatti aggodalmukban, hogy a szigorú korlátozások következtében romlana versenyképességük és munkahelyek ezrei szűnnének meg, azt javasolták az uniónak, hogy a nagy gépjárművek gyártói kompenzációt fizethessenek, ha átlépik a szén-dioxid kibocsátására vonatkozó új kötelezettségeiket.