Alapművelet a kerékcsere - a gyorsaságot értékelték
(Még több kép a galériában, Kattintson a fotóra!)
Valamit megéreztem a sárgaangyal-lét nehézségeiből, ahogy a Magyar Autóklub újpesti tanpályához értem. Szakadt az eső. Ilyenkor lerobbanni az országút mellett rendkívül kellemetlen, de a mobiltelefon elterjedése óta legalább nem bőrig áztató szerencsétlenség - a pórul járt autósnak legalábbis. A riasztott segélyszolgálatos ezzel szemben kénytelen a szabad téren, legfeljebb a motorháztető árnyékában dacolni az elemekkel, megkeresni a hibát, lehetőleg pedig megjavítani a kocsit.
Az újpesti vezetéstechnikai pálya lehetővé tette a szokottnál nehezebb ügyességi feladat kijelölését
(Még több kép a galériában, Kattintson a fotóra!)
Közép- és Kelet-Európa legjobb sárga angyalainak megmérettetésén nem akarták az előre kitalált nehézségeket fokozni, ezért a vezetéstechnikain kívül az elméleti és gyakorlati feladatokat fedett helyen rendezték. A kétnapos verseny első napján elméleti tudásáról tesztlap kitöltésével adhatott számot a kilenc, egyenként kétfős csapat, ott jártunkkor pedig a műhelyben hibakeresés, a pályán pedig ügyességi verseny zajlott.
Bezárt kulcs, kerékcsere, kötélszakítás - nézze meg helyszíni videónkat!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) negyedszer rendezte meg az erőpróbát; az előző két évben a mieink voltak a legjobbak, most a szervezésben (is) bizonyíthattunk. Ügyességi feladatok korábban is szerepeltek a programban, idén azonban a Berda József utcai pályának köszönhetően az esős burkolatnál is csúszósabb úton mutathatták meg a résztvevők képességeiket. Ezalatt a műhelyben a FIA svájci instruktorai által elrontott autók hibáit kellett megkeresniük a sárga angyaloknak, vagy például kiszabadítani az autóba zárt kulcsot.
Figyelmeztető jelzés, sárga mellény, szerszámok, bikakábel, pillangók
(Még több kép a galériában, Kattintson a fotóra!)
Külön érdekesség, hogy a különböző nemzetek szerelői saját szolgálati autójukkal érkeztek (az ügyességi feladatot az egyenlő esélyek miatt azonos kocsival, autóklubos Fiat Doblóval teljesítették). A speciálisan felkészített Opel Antara vagy Peugeot 807-es élénk színe ellenére messze nem vonzotta annyira a tekintetet, mint a tavaszi rét hangulatát magán hordó szlovén csapaté: talán a Subaru Forester pillangói hivatottak megnyugtatni az elromlott autó gazdájának megtépázott idegrendszerét.