Korábban csak az S-line optikás Audikon láttunk ilyen sportos első lökhárítót
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Nehéz helyzetben voltak az ingolstadti mérnökök, amikor az új A4-es tervezését kapták feladatul, hiszen a cél az lehetett, hogy a kategória etalonjának számító 3-as BMW-t kell lepipálni vezethetőség terén. Az Audi a Volkswagen-rokonság miatt továbbra is ragaszkodik az elsőkerék-hajtáshoz, ebből viszont mindent kihoztak, amit lehet. Talán a legfontosabb változás az, hogy a tengelykapcsoló és az első differenciálmű helyet cserélt, így az első tengelyt bő 15 centivel előrébb tolhatták, amire nem csak a jobb súlyelosztás, hanem az egyre szigorodó gyalogosvédelmi előírások miatt is szükség volt, így ugyanis a motor is hátrébb kerülhetett. Mellesleg a sokkal rövidebb első túlnyúlás miatt a forma is sokkal sportosabb, igaz, ebben a 12 centivel megnyújtott teljes hossznak (már 4,7 méter), és a 17 centivel megnyújtott tengelytávolságnak is érdemei vannak.
Kupés tetőív, dupla kipufogó, akár 19 colos alufelnik: igazi sportlimuzin az A4
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A magyarországi statikus bemutatón összehasonlíthattuk az A4 különböző generációit, és szembetűnő volt, hogy a régebbi nemzedékek mennyire zömökek és magasak a kecses nyolcadikhoz képest. Az A5 kupén látható, kólásüvegszerűen domborodó derekat ugyan nem kapta meg az A4, de az egyenes vonalak egyhangúságát mégis sikerrel bontja meg a küszöb felett ívelő törésvonal. Mivel a szélesség is nőtt öt centit, már szemre is sokkal jobban az úton van a friss modell, ráadásul a nagyobb homlokfelület dacára a légellenállási együtthatót is 0,27-re sikerült csökkenteni. Mégsem a megváltozott karosszéria-arányokról, hanem az első fényszórókba épített, rendkívül látványos, nappali fényt adó LED-sorról lehet majd legkönnyebben felismerni az új A4-est.
Az üveg- és lemezfelületek aránya egyértelműen az utóbbi felé tolódott el
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A nyújtott tengelytáv előnyei az utastérben is jelentkeznek; a korábban sokat kritizált hátsó lábtér 3,6 centivel megnőtt, nagyobb nem lehetett, hiszen akkor már az A6-ostól venne el vevőket a kistestvér. A műszerfal az A5-ből érkezik, tehát a középső rész ebben is enyhén a vezető felé fordul, az ergonómia továbbra is jó. Végre az A4 is megkapta a színes kijelzős, MMI menürendszert, ami valamivel könnyebben kezelhető, mint a BMW iDrive-ja vagy a Mercedes COMAND-rendszere. Persze ez csak a jobban felszerelt változatokban van így, az alapverziókban kisebb monokróm kijelzőt találunk, amelyen keresztül csak a rádiót és a légkondicionálót vezérlhetjük. A legfejlettebb MMI azonban háromzónás klímaberendezést, DVD-alapú navigációt, tévétunert, bluetooth-on kommunikáló, saját telefonmenüt, digitális vételre is alkalmas rádiót, cd-váltót, és csatlakoztatott mp3-lejátszót fog egybe, a hang pedig akár a dán hifispecialista, Bang & Olufsen által hangolt, térhatású, 14 hangszórós rendszerből is jöhet. Korábban ilyet márkán belül csak az A8-hoz lehetett kérni, de a perforált bőrrel bevont, szellőztethető első ülések sem voltak ezelőtt rendelhetőek ebben a méretkategóriában.
Ugyanaz a műszerfal, mint az A5-ben. A váltó előtt az MMI tárcsája látható
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Megjelent a nagyobb Audikból ismert elektronikus rögzítőfék is, a hagyományos kézifékkar helyén két pohártartó és egy hosszúkás rekesz kapott helyet. A tollas kulcs is a múlté, az új már csak egy jeladó, amit a megfelelő nyílásba kell tolni, vagy az "advanced key" megvásárlása esetén akár a zsebben is maradhat. Nem teherszállításra fogják vásárolni az A4-et, de azért meg kell említeni, hogy a csomagtartó térfogata 20 literrel, 480 literre nőtt, ráadásul ez a Quattrókban is ugyanennyi.