A Vision GLK Freeside tanulmányt ábrázoló képeken valójában már a szériagyártásba kerülő modell látható, csak itt 20 colos alufelniket, más lökhárítókat, és különleges anyagokkal díszített utasteret kapott. A 4,52 méter hosszú, játékosan szögletes SUV a C-osztály módosított padlólemezére épül, a hajtásról az új fejlesztésű, többtárcsás tengelykapcsolóval vezérelt 4Matic összkerékhajtás gondoskodik. Kemény terepen is helyt állhat az autó, ehhez csak a "G" gombot kell megnyomni a műszerfalon, ami átállítja a gázpedál érzékenységét, a menetstabilizálót, de a hétfokozatú automatikus váltó váltási pontjai is megváltoznak tőle. Európában az autó négy- illetve hathengeres dízel változatokban is elérhető lesz, de az amerikaiak sem maradnak gázolajüzemű motor nélkül, az Egyesült Államokban ugyanis megvásárolható lesz egy alacsony nitrogén-oxid kibocsátású 224 lóerős CDI Bluetec változat is. Két benzines, egy 228 és egy 268 lóerős V6-os változat is piacra kerül. Emellett már a detroiti bemutató előtt szárnya keltek pletykák, hogy készül a kocsi 6,2 literes V8-as motorral felszerelt AMG változata, mely akár 450 lóerős is lehet.
A 2009 elején megjelenő szériaautóról további részleteket majd a típus detroiti bemutatója után lehet tudni. Mindenesetre a BMW X3-nak és a Land Rover Freelandernek újabb ellenféllel kell majd szembenéznie.