A Seat Bolero látványterve
A spanyolok tíz év múlva már évi 800 ezer autót kívánnak eladni, befektetéseiken pedig legalább 15 százalékos megtérülési mutatót szeretnének elérni. Ehhez Schmitt szerint egyrészt elbocsátásokra, nagyobb produktivitásra és a modellválaszték kibővítésére lesz szükség. A Seatnál jelenleg 700 munkahely van megszűnőben, amit további 900 követhet. Ezek után a cél az lesz, hogy a márka legsikeresebb típusainak gyártási idejét minimálisra csökkentsék. Schmitt példaként az Ibizát hozta fel, melynek legyártásához jelenleg 27 órára van szükség, de ha minden terv szerint halad ez 18 órára csökkenhet
A gyártó modellkínálatát 2012-re a jelenlegi hét típusról tizenötre akarja emelni, mely nyolc szegmensben képviselnék a márkát. Ennél azonban sokkal grandiózusabb a spanyolok azon terve, hogy 2018-ra már nem kevesebb mint 40 féle típust kívánnak gyártani.