Az autóról egy meg nem nevezett belső forrás nyilatkozott az AutoWeek-nek, elárulva, hogy a súlycsökkentés érdekében a kocsit összkerekesből hátsókerék-meghajtásúvá alakítják lesz. Ugyanezen okból kifolyólag az audiórendszer csak opciósan lesz elérhető, és a legtöbb bőr és nehezebb műanyag alkatrészt is könnyű szénszálas elemekre cserélik az utastérben. Még az ülés, a középkonzol és az ajtóborítások is karbonból lesznek, és állítólag a hagyományos kilincseket is elhagyják. Eltűnhet hátulról az automatikusan kiemelkedő légterelő, melynek helyét egy nagyméretű fix szárny veheti át. A normál könnyűfém felniket jóval könnyebb, kovácsolt darabokra cserélik.
Az autó körülbelül 100-130 kilóval lehet könnyebb az alapváltozatnál, lóerők számában pedig körülbelül 30-40 lóerővel múlhatja felül a 640 lóerős Murciélago LP640-est. A 2008 végén érkező csúcsmodell a Lamborghini E-gear nevű szekvenciális váltójának magnézium alkatrészekkel továbbfejlesztett változatát kapja, melynek váltási ideje állítólag a jelenlegi 0,4 másodpercről 0,2 másodpercre csökken. Az SV lehet a Murciélago utolsó változata, a Gallardo technikai megoldásait felhasználó utód legkorábban három év múlva érkezhet.