Bizonyos szögekből kifejezetten dögösen néz ki az új Aveo
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
"Markáns küllem, igényes berendezés" - kezdi az új ötajtós Aveo fényezését a sajtóanyag, amelyet tovább olvasva világossá válik, hogy autós berkekben a marketingesek bizony rákaptak a partidrogokra. Szó se róla, az új Aveo (leánykori nevén Kalos) nagy előrelépés az elődhöz képest, csak megmosolyogtató az az igyekezet, ahogy egy költséghatékony kisautót megpróbálnak eladni. A külsőt például így: "A lejtős hátú Aveo jellegzetes Chevrolet-vonásokat mutat: szembeötlő márkaemblémáját a vízszintesen kettéosztott hűtőmaszk színre fényezett kereszttartója hordozza. Dinamikus részlet a nagy, lendületes formájú, átlátszó fényszóró és a lökhárító alján elhelyezett pontfény-ködlámpa. A motortető feltűnő fényvonalai teszik teljessé a sportos megjelenést."
Húzómodell A 2002-ben piacra dobott Kalos igazi sikertörténet a Daewoo-ból Chevrolet-vá vedlett márka életében, hiszen azóta több mint 440 ezer talált gazdára Európában ebből a típussorozatból, jelentős szerepet játszva a 2007 évben eladott 457 200 Chevrolet új értékesítési rekordjában. A kínálatot 2006-ban egészítette ki a lépcsős hátú Aveo, amellyel a sorozat új nevet is kapott, így a Kalos elnevezés már a múlté. A legújabb, ötajtós Aveo ez év áprilisától kerül a Chevrolet-szalonokba. |
Az új Aveo bizonyos szögekből tényleg kifejezetten jól néz ki, az eleje nagyon hasonlít a lépcsős hátú változatéra, amely behozta az Aveo elnevezést, és a múlt ködébe taszította a Kalost. Látványos stíluselem a két óriási légbeömlő, amelyeket nem tör meg a márkajelzés, az ugyanis nem a hűtőrácsra, hanem a lökhárítóra került. Oldalról egy jópofa lefelé ívelő törés dobja fel a formát, de - ha úgy álunk, és pont úgy esik a fény, - a sárvédők is bíztatóan tudnak domborodni.
Ez a beltér a négyajtós változatból már ismerős lehet
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Néhány varázspirula után az alábbiakat fedezhetjük fel a beltérben: "Az utastér modern és hívogató. Négy darab krómkeretes kerek műszer, markáns szellőzők, integrált rádió és jó fogású, nagy klímagombok tárulnak a vezető szeme elé. A műanyagok felülete, különösen a műszerfal felső felének és az ajtóborításoknak a puha bevonatával, kellemes tapintású." Ha felpillantunk az imént idézett sajtóanyagból, akkor a Chevrolet-fanok már rögtön rávághatják, hogy a négyajtós Aveo belterében vagyunk, és valóban: a csapott fenekű modell is megkapta a Chevrolet egyenbelsőt az elmaradhatatlan kvarcórával és Alfa Romeo-szellőzőkkel. Az anyagok minőségével és az autó összeszerelésével egyébként nincs gond, persze a műszerfalat végigkopogtatva, tapogatva jöhet a kötelező fanyalgás, de az az igazság, hogy ennél jóval drágább autóban is találni sokkal kopogósabb anyagokat.