A Gallardo LP550-nél a kocsi súlyát kismértékben csökkentették, teljesítményét viszont megnövelték az olaszok. Míg az eredeti Gallardo ötliteres V10-ese 520 lóerős volt, az új csúcsmodellbe ennek a motornak a közvetlen befecskendezésű, 5,2 literes, 550 lóerős változata kerülhet, a nyomaték 510 Nm-ről 530 Nm-re nő.
A kocsi váltóját és összkerékhajtását is átdolgozzák, méghozzá az Audi R8, és az RS4 modellek mintájára. Az LP550 a jelenlegi Gallardóhoz hasonlóan hatfokozatú és szekvenciális e-gear váltóval rendelhető lesz, de az e-gear esetében a váltási idők felgyorsulnak. Javítanak a fékeken és a karosszéria merevségén is, hogy jobb lehessen a vezethetőség. Kívülről az átdolgozott lökhárítók jelzik a modellfrissítést, míg a pletykák szerint a beltér nagyjából változatlan marad.