A Volkswagennek különösképpen fáj, hogy a hatalmas amerikai piacon szerepelt le legjobban a Mercedes S osztály és a 7-es BMW ellenfelének szánt, kézzel összeszerelt luxusautó. Összesen 3354 darabot sikerült belőle eladni az Egyesült Államokban három év alatt, ezért 2006-ban ki is vonták az ottani piacról. Stefan Jacoby, a Volkswagen America vezérigazgatója szerint a nem túl karakteres formájú karosszéria, az elhibázott marketingkampány, a magas ár és a minőségbeli hiányosságok bélyegezték meg az autó sorsát. Jacoby nemrég elárulta, hogy a kocsi új generációját várhatóan újra elkezdik árusítani Észak-Amerikában. Ez kisebb lesz a jelenleginél, annak érdekében, hogy ne jelentsen házon belüli konkurenciát az Audi A8-nak, ára pedig mintegy húsz százalékkal lesz alacsonyabb a mostani Phaetonénál.
Hivatalos megjelenési dátumot még nem említett, de az új modell állítólag 2010-ben érkezhet meg az európai kereskedésekbe. Az azonban biztos, hogy a következő generáció is a Phaeton nevet viseli majd.