A Meriva Concepttel bemutatta az Opel, hogyan is képzeli el kompakt buszlimuzinjának jövőjét. Praktikus megoldás, hogy a kényelmesebb beszállás érdekében a hátsó ajtók visszafelé nyílnak. Ez segíthet a nagy családdal rendelkezőknek, hogy könnyebben be tudják csatolni gyermekeiket, akiket még egy elektronikus, automata gyerekzár is véd a véletlen ajtónyitástól. A B-oszlop megmaradt, ráadásul igen vaskos, hogy az első és a hátsó ajtók egymástól függetlenül is nyithatók legyenek, továbbá hogy megfelelő védelmet nyújtsanak oldalütközés esetén.
A GM szerint az autó megjelenése a jövő Opel egyterűinek szolgálhat alapul, bár nem tudni a tanulmány stíluselemeiből mennyi marad meg a szériaváltozaton. Mindenesetre a hátsó ajtó alsó ablakának törése jól néz ki, és még a kilátást is javítja, de ehhez hasonlót láttunk már a rövidebb tengelytávú Citroën C4 Picassón is. A tetőbe nyúló szélvédő is létezett már régóta az Astrához, itt viszont U-alakúra formálták, hogy egy tetőkonzolnak is legyen rajta hely. A Meriva Concept motorjáról semmit sem árult el az Opel, és a sorozatgyártás kezdetének időpontja is titok maradt.