Furcsa ívű tetőoszlopaival, egymással szembe nyíló ajtajaival, fiatos orr-részével és különleges hátsójával a HED-5 i-MODE bátran hirdeti magáról, hogy még csak tanulmány, de egyes részletek, mint például a hatszögletű hűtőmaszk már a márka új formanyelvét hirdetik. A karosszériát acél helyett könnyűfémből készítették el, hagyományos üvegek helyett pedig a könnyen alakítható, Makrolon nevű polikarbonátot használtak fel.
Belül az autóból a Nissan Forumhoz hasonlóan egy négy keréken guruló nappalit kívántak varázsolni a tervezők. Ennek megfelelően az LG által fejlesztett multimédiás rendszer kihajtható érintőképernyőin internetezhetünk, játszhatunk videojátékokat, nézhetünk filmeket és ráadásul minden kocsi támogatja a vezeték nélküli vezérlőrendszerek, fejhallgatók használatát is. Emellett a "Swivel Seat"-rendszernek köszönhetően az első ülések teljes mértékben hátrafordíthatók, a középső sor pedig síneken hátra tolható.
Ebben a modellben debütál a Hyundai új, 2,2 literes, két lépcsős turbófeltöltésű dízelmotorja, mely 212 lóerővel, és tekintélyes, 461 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Erejét egy hatfokozatú automatikus váltó továbbítja az első kerekekhez. Bár a HED-5 i-MODE-ból akár szériaautó is lehet, konkrét megjelenési dátumról jelenleg még nem beszélnek a Hyundai-nál. Ellenben a motor karrierje már jövőre megkezdődik, igaz még csak egyturbós formában. A két feltöltős, izmosabb változatot legkorábban 2011-től fedezhetjük majd fel a Hyundai-ok motorházteteje alatt.