A változtatások nem mondhatóak igazán radikálisnak, mivel valóban csak egy-két dolgot szabtak át a mérnökök. Első ránézésre a legszembetűnőbb változás, hogy a hűtőmaszk nagyobb lett, alatta pedig egy méretes légbeömlőt alakítottak ki. Az új stílushoz igazodva az első fényszórók alsó élébe egy lépcsőszerű törést terveztek Stuttgartban. Semmi változás nem észlelhető az autó oldalán, csak a tükrök lettek nagyobbak, a tetősínek pedig már nem felárasak. A hátsó traktuson sem feltűnő a frissítés, a lökhárítóba épített fényvisszaverő csík jelenti a változást, no meg a sötétebb maszkolású hátsó lámpa és az, hogy a harmadik féklámpát felárért már LED-ekkel is lehet kérni.
Az új ML utasterében az opciós, kéttónusú bőrkárpitozáson és az áttervezett üléseken kívül csak a multifunkciós, négyküllős kormánykeréken történt némi változás, amelyet plusz képességekkel ruháztak fel a Mercedes mérnökei. Mostantól a kormányról is irányíthatjuk a csatlakoztatott médialejátszónkat, amelynek a kijelzőjét a könnyebb áttekinthetőség érdekében középkonzolon lévő kijelzőre vetíti ki az ML, de az akkumulátorát is képes tölteni. Felárért rendelhető lesz a 610 wattos Harman Kardon hangrendszer, és hogy a hátul utazók se unatkozzanak, mindkét fejtámlába egy-egy 8 colos kijelzőt építhetnek be, ami a beépített DVD-lejátszó vagy a játékkonzol képét jelenítheti meg, a hang vezeték nélküli fejhallgatókon keresztül érkezik. Ezeknél lényegesebb változás, hogy ezentúl a PRE-SAFE rendszer és az aktív fejtámla is alapáron jár majd.
A motorpaletta ugyan nem változott, még mindig hat erőforrás közül válogathatunk, amelyek teljesítménye 190 és 510 lóerő között alakul, de a fogyasztásukat sikerült lejjebb szorítani átlagosan 0,4 literrel.