A szuperkönnyű egyedi sportautóiról híres Caterham újabb villámgyors fapados kocsival kedveskedik a versenypályák szerelmeseinek. Az R500 Superlight mindössze 506 kilogrammot nyom, hajtásáról pedig egy négyhengeres 2,0 literes 263 lóerősre felpaprikázott Ford Duratec szívómotor motor gondoskodik. Ez azt jelenti, hogy ha az R500 kétszer ilyen nehéz lenne, akkor egy tonnájára körülbelül 520 lóerő jutna.
Ha hinni lehet a Caterhamnek, az R500-as álló helyzetből mindössze 2,88 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, persze ez azért már erősen függ az útburkolattól, és hogy mennyire hatékonyan sikerül elindulni. Az 506 kilós kis betonköszörű végsebessége pedig 240 km/óra, ami nem semmi élmény lehet. Egy életbiztosítás azért nem árt. Mindezt az erőt egy hatfokozatú manuális váltóval kezelhetjük, az Avon CR500-as hátsó gumik védelméről pedig speciális rajtelektronika gondoskodik.
A rakétaszerű gyorsuláshoz azonban jó kezelhetőség és egy erős fékrendszer is párosul, valahogy mégiscsak be kell venni azokat a hajtűkanyarokat. Az új Lotus Seven utódnál a jó vezethetőség mellett a kocsi tömegének visszafogása is elsődleges szempont volt, így nagy mennyiségű szénszálas és szénszálas-kevlár elemből épül fel az autó, ráadásul ezek egy része még el is távolítható, tovább csökkentve a kocsi súlyát. Az R500 Superlight Nagy Britanniában átszámítva körülbelül 11,7 millió forintért kapható, ami nem is sok ehhez a teljesítményhez képest.