A Sasad Liget Kupa első napján három versenyfutam került megrendezésre, a legutolsó az immár hatodik éve futó Shell V-Power Renault Clio Kupa szezonnyitója volt. Idén visszatértek rutinos, évek óta Clio-val versenyző pilóták is a mezőnybe, de természetesen mellettük feltűntek újoncok is. Az edzésen az első hat helyet a "régi motorosok" szerezték meg. Déri Tamás futotta a legjobb kört, kemény 37 ezreddel verte Vida Jánost, de a harmadik helyezett Gál Szabolcs is mindössze 3 tizedet kapott. Déri András negyedik, majd Solti Attila és a hatodik Vizin Tamás. Az edzésidők alapján izgalmas verseny ígérkezett, de aztán egy igencsak vitatható döntés miatt furcsa helyzet alakult ki.
Történt ugyanis, hogy a Clio Kupa résztvevői megegyeztek abban, hogy ezen a versenyen még a tavalyi semi slick abroncsokat koptatják el. Idén már elvileg slicket is lehet használni, de a versenyzők megegyeztek abban, hogy az esélyegyenlőség miatt mindenki azonos abronccsal indul. Ez egy összetartó közösség döntésének tűnt, de az utolsó pillanatban Vizin Tamás mégis felrakatta az idei slicket, ezzel szemernyi esélyt sem adva a többieknek.
Ez a taktikai lépés meg is hozta Vizin számára a remélt előnyt, a rajt után az első helyen tudott elfordulni az első kanyarban. Ezzel el is döntötte a versenyt, hiszen ő ezekkel a gumikkal más kategóriát képviselt. Mögötte Déri Tamás és Vida János vigyázott egymásra, de gyakorlatilag az egész mezőny nagyon szépen rajtolt el. Az első körben Vida átvette a második helyet, de a harmadik körtől technikai hiba miatt folyamatosan visszaesett, így előbb Déri, majd Gál Szabolcs is megelőzte. Mögöttük Déri András szépen megszerezte az ötödik helyet, mögötte kitartóan Solti Attila vonatozott.
Három körrel a vége előtt bement a Safety Car a pályára a 12. kanyarban kicsúszó versenyző miatt, majd két kör után egy kör erejéig újra beindult a verseny. Bár Gál és Vida hatalmas csatát folytattak, végül megmaradt az eredeti sorrend, vagyis a Clio pluszt Vizin Tamás nyerte, míg a rendes versenyben Déri Tamásé lett a győzelem, Gál és Vida előtt.
Ezzel azonban nem lett vége, ugyanis az idén bevezetett, de szakmai körökben igencsak vitatott új szabályok miatt még alaposan megbolygatták az eredményeket, aminek következtében Vida csak hetedik, Solti pedig visszajött Déri András elé.
Bár az új szabály eszméjével egyet lehet érteni, de az eddigieket látva a megfogalmazása, az átláthatósága, a következetessége és gyakorlati alkalmazása igencsak érdekes kérdéseket vett fel, hiszen jelen pillanatban újra nem a pályán dől el egy verseny. Arról nem is beszélve, hogy ez az új szabályozás ismét egyenesen szembe megy a külföldön kialakult trenddel.
(A cikkben szereplő Vida János az origo autó rovatának munkatársa.)