A hagyományos kompresszorok közvetlen kapcsolatban állnak a motorral, a főtengelyről szíjjal hajtják ezeket, ezért a hatásfokuk nem a legjobb. A brit Controlled Power Technologies új, kis elektromotorral hajtott kompresszora nélkülözi a hagyományos feltöltők hátrányait, ugyanis nem a főtengely hajtja, ráadásul bármikor képes maximális fordulatszámra pörgetni a turbinát, így a levegőellátás csak az igénytől függ. A Változtatható Nyomaték Növelőnek (Variable Torque Enhancement System) keresztelt rendszer állítólag nemcsak olcsón előállítható, de a már meglévő, akár turbós motorokba is könnyedén beépíthető, így nem kizárt, hogy rövidesen megérkeznek az első VTES-szel felszerelt négykerekűek.
Az új kompresszor segítségével egy 1,2 literes motor egy kétlitereséhez hasonló teljesítményt lenne képes produkálni, ráadásul egy VTES-szel felszerelt 1,2-es kocsi motorja 40 százalékkal rugalmasabb lenne egy ugyanakkora, de kompresszor nálküli erőforrásnál. Dízelek esetén a szinte azonnal fellépő, megnövelt oxigénellátás lehetővé teszi, hogy a nyomaték még alacsonyabb fordulatszámnál jelentkezzen, és a korom, valamint a szén-dioxid-kibocsátás is csökkenjen. A Controlled Power Technologies már talált is egy céget, amely elkészítheti az első szériaautókba szánt VTES-kompresszorokat, és mivel a britek szerint a technológia iránt jelenleg három nagy autógyártó is élénken érdeklődik, igazán nem lehet messze az első elektromos kompresszorral ellátott négykerekű megjelenése.