Tavaly, nyitás előtt. A helyszín ideális és hangulatos díszlete a kiállításnak
Bár a kiállítást a Vasúttörténeti Parkba szervezik, nem a kifosztott szerelvény lesz látható, hanem a gengszterfőnök autója. Egy Mk 2-es Austin-Healey 3000-ről van szó, melyet Reynolds 1963-ban, már a rá eső 150 ezer fonttal a zsebében vásárolt, természetesen készpénzért. Nem sokáig élvezhette a hathengeres sportkocsit, hamarosan menekülnie kellett - Mexikóban, Kanadában és Franciaországban bujkált, majd nem sokkal 1968-as hazatérését követően letartóztatták. A kocsit 1969 februárjában árverésen értékesítették, új tulajdonosa negyed századon át őrizte a kincset, majd megvált tőle. Az órában csupán 30 ezer mérföld, azaz körülbelül 50 ezer kilométer volt. Nemrég Magyarországra került a különleges jármű, és a hétvégi eseményen mutatkozik be először a nagyközönség előtt. Hasonlóképp a hétvégén debütál a Közlekedési Múzeum raktárban őrzött 1936-os Delahaye-a is.
Az Austin-Healey és egykori tulajdonosa is különleges
Persze nem az Austin-Healey lesz az egyetlen neves veterán autó a seregszemlén. Megcsodálhatja a közönség azt az 1981-es Citroën 2CV-t, melyet Roger Moore hajtott kanyargós hegyi utakon James Bondot alakítva. A kocsi a francia autógyár múzeumának tulajdona, és csak a kiállítás idejére adták kölcsön. Az illusztris vendégen kívül vagy két tucat Kacsa lesz látható, külön területen. A kis Citroënek az Oldtimer Expo díszvendégei, mivel a típus idén ünnepli hatvanadik születésnapját. Ennek alkalmából 12-én felvonulásra is sor kerül.
Nyerjen jegyet a kiállításra! Az alábbi kérdést helyesen megválaszoló olvasóink közül tizenöten két-két darab belépőjegyet nyernek a kiállításra. Hányadik alkalommal rendezik meg az Oldtimer Expót a Vasúttörténeti Parkban? A válaszokat április 10-e, csütörtök 16 óráig várjuk a jatekauto@origo.hu címre. |
A 2CV szinte még tinédzser a Ford talán legismertebb típusához, a T modellhez képest, amely októberben éri el a három számjegyű életkort. Természetesen hiba volna kihagyni egy ilyen jeles alkalmat, úgyhogy az eseményen bemutatják az első amerikai népautó három példányát. Az egyiket, egy 1922-es gyártmányt a Bánki Donát Gépész- és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar tanárai, hallgatói restaurálták - az intézmény elődjében, az Állami Felsőipari Iskolában tanult annak idején Galamb József, a T Ford tervezője. A Model T alkonyán mutatkozott be az első magyar "népautónak", a Magomobilnak a hathengeres változata. A Magosix nevet viselő túrakocsiból egy példány szintén látható lesz a "Füsti Parkban".
Nem csupán autókiállítás: veteránkorú motorkerékpárok is láthatók lesznek
A magyar tervezés egy másik büszkesége, egy Ikarus 630-as is fontos szereplője lesz az Expónak, igaz csak a csarnokon kívül. A panorámabusszá átalakított jármű fogja szállítani a látogatókat a Gyöngyösi utcából a kiállítás helyszínére szombaton és vasárnap, félóránként - rossz idő esetére egy 1971-es Setra a tartalék.
A Vasúttörténeti Park a célállomása a főváros különböző pontjairól induló veteránkonvojoknak is: a Kacsa-tulajdonosokon kívül trabantosok, minisek, bogarasok, kispolskisok, rigások és verhovinások mutatják meg magukat a fővárosnak, és aztán csatlakoznak a több mint 200 járművet felvonultató Expóhoz.
Miket láthatunk? |
A kiállítás legszebb járműve
Pénteken szavazást indítunk: olvasóink dönthetik el, a több mint kétszáz kiállított autó és motor közül melyiket találják a legszebbnek. Az a jármű, amelyre a legtöbb szavazat érkezi, megnyeri "A kiállítás legszebb járműve" kupát.
Oldtimer Expo 2008 Magyar Vasúttörténeti Park, 1142 Budapest, Tatai út 95. Ingyenes buszjárat a helyszínre: |