1978-ban Párizsban ámulhatott el az autószalon közönsége először a BMW sportkocsija láttán, majd nem sokkal később újra megdöbbenhettek, amikor a versenypályára tervezett M1 modell sorban hagyta faképnél a versenytársakat. Rághatták a körmüket a Porsche 911 és 930-ban ülők, hiszen a 277 lóerős M1-nek alig akadt ellenfele. Ráadásul ezt a teljesítményt turbó nélkül produkálta a 3,5 literes, soros hathengeres erőforrás, miközben 260 km/órás végsebességig repítette az autót. A Giorgetto Giugiaro által tervezett, és a BMW Motorsport által, a Lamborghinivel közösen fejlesztett M1-ből 1978 és 1981 között összesen körülbelül 450 darab épült, így a modell a mai napig sikeresen megőrizte exkluzivitását.
Nemcsak a rajongók, de a BMW is rajong a legendás modell és az általa elért sikerek iránt. Erre utal, hogy M1 Hommage (hódolat) néven mutatták be a legenda jubileumi tanulmányát, az olaszországi Comói-tó partján megrendezett luxusautók találkozóján.
A tanulmány minden porcikáján felfedezhetőek a valamikori modell jegyei. Ugyan a bukólámpákat keskeny fényszórók váltották fel, ám közöttük némileg nagyobb hangsúllyal, de ugyanúgy megtalálható BMW-vese. A hatalmas felnik is egyértelműen az eredeti M1 teljesen egyedi kinézetét viszik tovább. A tanulmány orrán szintén felfedezhetőek a légbeömlők, ahogy a hátsó szélvédőre is felkerültek a műanyag fénytelerő lamellák, a BMW-emblémát pedig nem középre, hanem az autó farának két oldalára helyezték, csakúgy, mint eredetileg.
A modell rajongóit egyelőre nem kecsegteti a BMW azzal, hogy sorozatgyártású, vagy akár kis szériás modellt készítene az M1-ből, a bemutatott darab pedig annyira tanulmány, hogy a belsejét sem dolgozták ki. A gyár nem közölt műszaki adatokat sem, ami arra utal, hogy valóban csak egy formatervet készítettek. Ám ki tudja, mindig érdemes reménykedni, hátha van már a bajoroknak egy lehetséges erőforrás-jelöltje, amelyet az M1 Hommage-ba szánnak - remélhetőleg úgy, mint az elődjénél, vagyis középre helyezve.