Így örült Loeb és Elena a 40. világbajnoki futamgyőzelmnek
A rali első napja Loebé volt, szombaton Latvala tarolt, a vasárnap szakaszok előtt pedig igencsak nyílt volt a verseny. A versenyben vezető páros előnye fél perc sem volt, Latvala és Hirvonen pedig tizedre egyformán álltak, így hármójuk közül bárki esélyes volt a végső győzelemre.
Az első szakaszon Hirvonen jelezte, nem tréfál: öt másodperccel verte csapattársát, Loeböt pedig tízzel, így az állás egyre szorosabbá vált. A Citroën világbajnokára óriási nyomás nehezedett, de mint általában, ezúttal is megoldotta feladatát, a második szakaszt - úgy, hogy ő hajtott elsőként végig a pályán - ő nyerte. A vezető trió mögött változatlan volt a helyzet, Galli és Sordo csatázott a negyedik helyért, a többiek biztonságos távolságból figyelték őket.
Bár nem győzött, Hirvonen továbbra is vezeti a tabellát
Szerviz után Hirvonen úgy döntött, még egyszer nekifut, és megpróbálja ledolgozni hátrányát. Újabb hét másodpercet hozott francia riválisán, igen ám, de Latvala kontrázott, és még csapattársánál is gyorsabb volt, így az első három helyezett - két gyorsaságival a vége előtt - 19 másodpercen belül volt. Ha lehet, egy szakasszal a vége előtt tovább fokozódott a helyzet, hiszen Hirvonen ismét három másodperccel jobb időt futott Loebnél. Maradt egy nyúlfarknyi, 2,7 km-es szuperspeciál, ahová úgy érkezett az élmezőny, hogy aki csak egy kicsit is hibázik, veszít.
"Vajon mitől olyan gyors ez a C4 ?" - tanakodnak a fordosok. A megfejtés: Loeb
A dráma végül elmaradt, Loeb higgadt autózással behozta a Citroënt az első helyre, igaz, alig 10 másodperces előnnyel. Hirvonen is örülhetett, hiszen sikerült Latvalát maga mögött tartania, így összetettbeli előnye csak két pontnyit olvadt. Talán Latvala sem volt csalódott a harmadik hely miatt, hiszen pénteki defektje után csak álmodhatott erről a helyezésről - más kérdés, hogy anélkül hogy alakulhatott volna. Gigi Galli ígéretéhez híven remekül autózott egész hétvégén, tartotta a lépést a "nagyokkal", őt is egy pénteki defekt fosztotta meg a kiugró eredmény lehetőségétől.
Sordo jött be ötödiknek, aki a verseny elején még második volt, de szombaton, amikor a fordosok előtt kellett végigmennie a pályákon, sok időt vesztett. Atkinson hatodik helye már nem is meglepetés, az ausztrál fiatalember szorgosan gyűjti a pontokat - csapattársa, Solberg ezúttal is üres kézzel térhet haza. Bátyja két pontot szerzett a hetedik hellyel, bár murván talán többre számíthatott ő is. Aava vitte el az utolsó pontot, részeredményei alapján teljesen jogosan. Andersson volt az, aki bár célba vitte a Suzukit, mégsem kapott semmit, mivel kilencedik lett. A csapatot vigasztalhatja a gyártónak járó egy egység, illetve az, hogy legalább egyik autójuk gond nélkül célba ért.
Úgy látszik Loeb megfogadta az FIA elöljáróinak tanácsát, kócos haj és borosta helyett ápoltan, és kislányával fényképezteti magát
Összetettben Hirvonen három ponttal vezet Loeb előtt, Atkinson még harmadik. Őket Latvala, Sordo, és Galli követi, Henning Solberg megelőzte öccsét, és feljött a hetedik helyre. A gyártóknál továbbra is a Ford vezet a Citroën előtt, a Subaru a harmadik, de a Stobart Ford egyre jobban veszélyezteti helyezésüket.
A JWRC-sek párbaja az utolsó hosszú gyorsaságin dőlt el, Prokop autója meghibásodott, így Kosciuszko győzött, Bettega és Burkart előtt. A pénteken bakizó Ogier végül bejött ötödiknek, így továbbra is toronymagasan vezeti a tabellát.
A lengyel Kosciuszko nagy csatában szerezte meg a JWRC kategória győzelmét
Nincs sok pihenője a mezőnynek, két hét múlva Görögországban, hasonló utakon, és várhatóan hőségben mérhetik újra össze erejüket. A JWRC kategória helyett a PWRC (N csoport) szerepel majd.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 3:57:17,2 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 0:10,6 |
3. | Latvala/Anttila | Ford | + 0:15,3 |
4. | Galli/Bernacchini | Ford | + 1:42,5 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | + 2:05,6 |
6. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 5:08,6 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 6:01,0 |
8. | Aava/Sikk | Citroën | + 6:21,3 |
A JWRC végeredménye:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki | 4:21:52,9 |
2. | Bettega/Scattolin | Renault | + 4:24,9 |
3. | Burkart/Koelbach | Citroën | + 10:21,7 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 43 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | 40 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 31 |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 24 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | 21 |
6. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 12 |
8. | P. Solberg/Mills | Subaru | 9 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 71 |
2. | Citroën Total WRT | 64 |
3. | Subaru WRT | 42 |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 34 |
5. | Munchi's Ford WRT | 16 |
6. | Suzuki WRT | 7 |