Az R10-ben nem csak az erőforrás újdonság, hanem az üzemanyag is
Az Audi több mint 650 lóerős autóját az elmúlt két évben a Shell V-power GTL (fölgázból előállított folyékony üzemanyag) dízele hajtotta. Az idei R10-et egy olyan keverék hajtja majd, amelybe egy kevés a GTL-ből is kerül, ám emellett fő tartozéka az új generációs bioüzemanyag, a BTL (Biomass To Liquids, biomasszából folyékony üzemanyag) lesz. Ez elméletileg 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot okád a levegőbe egy hagyományos dízelnél. A BTL, amelyet más használatra alkalmatlan biohulladékból (pl. fahulladék) állítanak elő a GTL-hez hasonlóan kénmentes és szagtalan.
Természetesen az idei verseny legnagyobb esélyese is az Audi R10-es, de érdekes kihívás jelenthet az audisok számára a szintén turbódízel erőforrással operáló Peugeot 908-as teljesítménye, amely a verseny előtti teszteken gyorsabbnak bizonyult. Egy 24 óráson azonban ez nem jelent semmit.
Az utóbbi két évben az Audi győzött Le Mansban, de idén egyre jobb a Peugeot
A bioüzemanyag által hajtott versenyautók egyébként szép sikereket érnek le az elmúlt években, ráadásul hírüket tovább öregbítette az idei Genfi Autószalonon bemutatott Koenigsegg CCXR bioüzemanyagos 1018 lóerős változata.