A Ford a kettős győzelemmel mindkét bajnokságban vezet a nyári szünet előtt
Két nap után bő fél perc volt a világbajnok hátránya Hirvonennel szemben, viszont a vasárnapi körülmények mellette szóltak: a finnek kellett a porban mennie, és két, több mint 30 kilométeres gyorsasági várt a mezőnyre. Latvala tovább bonyolította a helyzetet, mivel épp kettejük közt áll a versenyben, és a rajtsorrendben is, így a finálé abszolút háromesélyes volt.
Galli egészségügyi problémái miatt (szombaton teljesen kimerült és kiszáradt a pilóta), a Suzukik pedig műszaki okokból nem indultak a záró napon. Hirvonen a lehető legrosszabbul indított reggel, az első gyorsasági rajtjánál lefullasztotta a Focus WRC-t, mintegy 10 másodpercet vesztegetett el előnyéből. A vezető trióból Latvala volt a leggyorsabb, Loeb minden igyekezete ellenére csak Hirvonennel szemben tudta csökkenteni hátrányát. A szakaszt egybéként Aava nyerte (nem először teszi ezt az észt), Mikkelsen előtt - ők már viszonylag tiszta pályán autózhattak. Sordo fellépett a negyedik helyre, Henning Solberget utasította maga mögé.
Loeb mindent megpróbált, de ezúttal csak a harmadik hely jutott neki
A két hosszú gyorsasági közé beiktatott rövid, megegyezett a csütörtöki teszten használt útszakasszal, így ismerős volt a pilóták számára. Nagy különbségek nem is alakultak ki, a záró szakasz előtt Hirvonen előnye 12 másodperc volt Latvala, és 24 Loeb előtt.
A drámai fináléban mindhármuk mindent kiadott magából, és ezt mindhármuk gumijai igencsak megsínylették. Végül Loeb engedett, inkább a biztos harmadik helyet választotta, mint egy esetleges defektet és a kiesést, így Hirvonen győzött. Csapatfőnöke szerint a fiatal finn élete legjobb autózását mutatta be vasárnap, de Latvalára is büszke lehet Malcolm Wilson, hiszen ő is legyőzte a világbajnokot.
Petter Solberg megbízható autózással hozta be az Imprezát a hatodik helyre
Összetettben így újra Hirvonen áll az élen, előnye három pont. Latvala feljött a harmadik helyre, melyet a betliző Atkinsontól vett át. A gyártóknál a Ford a kettős győzelemmel elhúzott a Citroëntől, a Subaru a harmadik, de nem túl meggyőző az előnye a Stobarttal szemben.
A PWRC-s mezőny ismét eléggé megfogyatkozott a verseny végére, de maradt a szombati állás az élen: Aigner győzött, és toronymagasan vezeti a tabellát, Sandell jött be másodiknak, az olasz Baldacci a harmadik.
Folytatás másfél hónap múlva, Finnországban, ahol szintén a Fordok az esélyesek. Utána viszont az aszfaltos versenyek következnek (az első Németországban), ahol Loeb a favorit, így egyelőre megjósolhatatlan a világbajnoki cím sorsa.
Aki pályát takarítva elöl ment, mindig lassabb volt a többieknél
A verseny végeredménye:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 4:42:07,1 |
2. | Latvala/Anttila | Ford | +0:07,9 |
3. | Loeb/Elena | Citroën | +0:25,7 |
4. | Sordo/Marti | Citroën | +2:25,6 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford | +2:33,7 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | +2:48,2 |
7. | Wilson/Martin | Ford | +4:24,2 |
8. | Rautenbach/Senior | Ford | +7:46,7 |
PWRC:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 5:02:21,6 |
2. | Sandell/Axelsson | Peugeot | +0:48,7 |
3. | Baldacci/Agnese | Mitsubishi | +3:01,0 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 59 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | 56 |
3. | Latvala/Antilla | Ford | 34 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 31 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | 30 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 20 |
7. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
8. | Rautenbach/Senior | Ford | 16 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 99 | |
2. | Citroën Total WRT | 90 | |
3. | Subaru WRT | 53 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 41 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 30 | |
6. | Suzuki WRT | 10 |
PWRC:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 30 |
2. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 14 |
3. | Sandell/Axelsson | Peugeot | 14 |