A BMW formatervezési csoportjának tagjai igencsak szabadjára engedték fantáziájukat a legújabb tanulmány tervezése során, amelyet Chris Bangle vezetésével alkottak meg. A roadster tanulmány egy rugalmas, mégis erős anyagból - szó szerint - kiszabott borítást kapott, ami azért egyedülálló, mert a vezető tervező szerint korántsem elképzelhetetlen, hogy a jövő autóinak megalkotásánál felhasználják majd ezt, vagy egy ehhez tulajdonságaiban hasonlító anyagot. Persze arról nem szól a hír és a tervező sem, hogy ez milyen hatással lenne az autó törésteszt-eredményeire, ám ennek az autó formatervénél nincs is túl nagy jelentősége, pont ugyanúgy, ahogy egy tanulmány esetében nem emelnek át minden részletet a sorozatgyártású modellbe.
Az autó mindenesetre különleges és nem csupán azért, mert rugalmas szövetborítást kapott, hanem azért is, mert az egyes elemei mozgathatóak, így módosítható a kinézete is. Ilyen részlet például a fényszóró, amelyet kikapcsolt állapotában beborít a szövet, bekapcsoláskor pedig pont úgy tűnik elő, ahogyan egy ember kinyitja a szemét. A motorháztető közepén végigfutó csík csak látszólag csík, valójában ez a rész is nyitható, finoman betekintést engedve a motortérbe, és az ott megbújó, önmagában is brutális kinézetű erőforrásra.
Az autó építése során a szövetet olyan keretre erősítették, amelynek részei kis elektro-hidraulikus motorok segítségével elmozdíthatóak, és a motorborítás, valamint a fényszórók mellett még ugyanígy formázható az ülések fejtámlája, a küszöb, és a hátsó légterelő is, de ugyanígy el lehet tüntetni a középkonzol műszereit is. A hátsó lámpaegységnél más a helyzet, azok ugyanis a textil alatt kaptak helyet, és a nagy fényerejű diódák egyszerűen keresztülragyognak a szöveten.
A sok különleges és újszerű részlet mellett azért akad néhány hagyományos elem is az autón, ilyen például a dupla kipufogópár, vagy a 20 colos könnyűfém kerekek is. Reméljük, hogy a BMW elviszi ezt a gyönyörű és teljesen egyedülálló modellt valamelyik nagy autószalonra, hogy testközelből is megcsodálhassuk.