Válint Tibor autója a rajt előtt. Rajta a nélkülözhetetlen ásványvíz
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Reggel hét órakor, miközben szállodánkból a reggelink helyszínére igyekeztünk, figyelmesek lettünk az égboltot borító vastag és elég sötét felhőrétegre. Az öreg helybeliek szerint akár jégeső is eshet ilyenkor. Szerencsére az eső késett, és csak délután három óra körül kezdett szemerkélni, így a versenyeket nem befolyásolta.
Fél tízkor kezdődött az első futam, a Ferrari Challenge Olasz Kupáinak összevont küzdelme. Andrea Gilardi a hatodik rajtkockát foglalta el a rajtrácson 21-es rajtszámú Ferrarijával. Ekkor még mindenki bizakodó volt egy esetleges jó szerepléssel kapcsolatban. A rajtnál minden rendben ment. Gilardi az első körben megelőzte Andrea Beluzzit, és feljött az 5. pozícióba, majd a célegyenesben elkezdte támadni Giuseppe Cirót, aki nem adta könnyen magát: a célegyenes utáni kombinációban összekoccant a két versenyautó. Gilardi kicsúszott az aszfaltról, de villámgyorsan visszatért, ám ekkor a 16-os Caso lökte meg a Warm Up Racing autóját - Andrea visszaesett a 11. helyre.
Íme az egy körön elszenvedett három ütközés eredménye. A versenyautó használhatatlan lett
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Nem adta fel a küzdelmet. Sorra hagyta le riválisait, de a harmadik körben a pálya már említett leggyorsabb részén - ahol megközelítik a 240 km/órás sebességet -, a 143-as rajtszámú Marti keresztbe fordult pont Gilardi előtt, aki csak félre tudta rántani a kormányt, de így is rommá törte autójának bal elejét. Ez sajnos a verseny végét jelentette számára és a nyolcadik pozícióból behajtott a bokszba. Mint kiderült, a hűtő is megsérült, elfolyt a hűtőfolyadék és valószínűleg a motor is károsodhatott. Így a csapat és a technikai vezető úgy döntött, a délutáni versenyen nem állítják rajthoz a 21-es fehér Ferrarit.
A verseny további meglepetéseket is tartogatott. A 129-es rajtszámú D'Antuono a hatodik körben kalandba keveredett a szalagkorláttal, és attól kezdve hólapátnyi szpojlerdarabot húzott maga után. Visszaesett a 24. helyre, ám a verseny végén a 14. helyen intette le a kockás zászló. A 12. körben a harmadik helyen autózó Mapelli csúszott ki, és átadta helyét Cirónak. Ciro később a 18. körben feljött a második helyre, és ebben a pozícióban fejezte be a viadalt. Nina Jerancic a 20. körben pördült ki a kopott gumikon a gyors szakaszon, és feladta a további küzdelmet. A 32 indulóból mindösszesen 19-en fejezték be a versenyt.
Ferrari Challenge Pirelli Olasz Kupa 1. verseny:
1. | Nicola Gianniberti | Ineco RAM |
2. | Giuseppe Ciro | Motor Piacenza |
3. | Andrea Beluzzi | Motor |
Ferrari Challenge Pirelli Olasz Kupa állása:
1. | Nicola Gianniberti | 209 pont |
2. | Andrea Beluzzi | 160 pont |
3. | Niki Cadei | 158 pont |
... | ||
8. | Andrea Gilardi | 56 pont |