Maga Prof. Dr. Martin Winterkorn, a VW csoport első embere jelentette be, hogy a farmotoros, hátsókerék-meghajtású miniautót orrmotoros, elsőkerék-meghajtású autóvá alakítják át. A döntés hátterében költségcsökkentés áll, hiszen így nem kell új motorokat kifejleszteni, és más alkatrészeket is megoszthat majd az Up! a VW-konszern többi kisautójával. A változtatás miatt előreláthatólag öt hónapot késik a kocsi bemutatója, így csak 2011 első felében mutatkozhat be a szériaváltozat, később, mint a Toyota iQ-ja vagy a Fiat új Topolinója. Az orrmotor miatt ráadásul az utastér mérete is kisebb lesz valamivel, mint a tanulmányautóban. Az ötajtós mellett várhatóan bemutatnak majd egy szedán, egy buszlimuzin változatot is, ráadásul a mini apró módosítások után a Skoda és a Seat kínálatában is megjelenhet.