Ernesto Freitas portugál mérnök az utóbbi időben többször is felhívta magára a figyelmet, először a gyártásba is került saját Ferrari Dinójával, majd azzal, hogy megálmodta, milyen is lehetne egy modernkori Avions Voisin. Legújabb alkotása a Lotus hatvanas évek közepén népszerű 23b elnevezésű modellje előtt tisztelgő LM23. Hogy a lehető legkönnyebb autót készíthessék el, a portugálok az 23b-hez hasonlóan csak a legszükségesebb alkatrészekkel látták el a kocsit. Nincsen például szélvédő, van azonban üvegszállal megerősített szénszálas műanyag karosszéria, alumínium panelekkel megtámogatott, acél csővázas space frame szerkezet. A motor helye a vezető mögött található.
A vásárlók több motor közül választhatnak a hátsókerék-meghajtású LM23 megvásárlásakor. Kapható lesz hozzá többek közt a Honda CBR1000-es motorkerékpár 150 lóerős, egyliteres motorja, amellyel együtt is, mindössze 400 kg-ot nyom a négykerekű. Freitas elárulta, hogy az LM23-ban számos motor, akár egy turbófeltöltős Subaru boxermotor is elfér.
Nagy előnye a sportautónak, hogy motor nélkül mindössze 15 ezer euróba kerül, így a hasonló vezetési élményt adó modellek mellett meglehetősen olcsónak mondható. Megfelelő összegért cserébe, ráadásul a Luso Motors az autó karosszériáját is átalakítja a vevő igényei szerint.