Ferrari-rajongóknak kötelezően, motorsport-őrülteknek feltétlenül ajánlott a magyarországi Ferrari Racing Days 2008: a Ferrari Challenge F430-as versenyautói mellett a Ferrari F1 Clienti és a Ferrari Historic Challenge is képviselteti magát az összes versenyképes autójával.
A teszteken, bemutatókon és az időmérő edzéseken kívül tíz versenyt rendeznek a Hungaroringen. A pályán belül, a bokszok mögötti területen a Pirelli - a Ferrari Challenge gumiszállítója - két kamionjainál több száz BBS felnire szerelt slick és esőgumit láthatnak az érdeklődők, persze a mintegy ötven szállítójárművel és a szponzorok bemutatósátrainak termékeival együtt.
F1 Clienti
Az F1 Clienti a volt Forma-1-es versenyautók tulajdonosainak közössége. De hogy lehetséges, hogy egy volt Forma-1-es autó magánkézben van? Úgy, hogy a Ferrari cég a volt Forma-1-es gépeket áruba bocsátja, bárki megvásárolhatja őket, akinek van felesleges 1-2 millió eurója. És ha már valaki rendelkezik ezen híres autók közül valamelyikkel, nyílván ki is szeretné próbálni néha. Idén először ők húszan is köröznek majd a mogyoródi versenypályán, összesen négy alkalommal, kétszer húsz percet. Legutóbb Misanóban Niki Lauda, Stefan Johansson, Gerhard Berger, Rubens Barichello, Felipe Massa és a hétszeres világbajnok Michael Schumacher egykori, eredeti állapotú versenygépei száguldottak a pályán.
Ferrari Historic Challenge
Egy kis időutazásra invitálnak minket a futamok résztvevői oldtimer Ferrari és Maserati versenyautóikkal. Ők is két versenyen vesznek részt, gyakran korhű versenyfelszerelésbe öltözve, csakúgy, mint fiatalabb sorozatbeli rokonaik, de nekik csak egy-egy szabadedzés adatik meg a gyakorlásra. Az összesen tíz kategóriába sorolt versenyautókat három főcsoportba rendezték. Az A és B csoport tagjai együtt, míg a C csoport tagjai magukban szaggatják majd a Hungaroring aszfaltját. Eddig a sorozat tizenkét éves történelme során több mint kétszáz gyűjtő szállt harcba az elsőségért, minden bizonnyal nálunk is szép számmal képviseltetik majd magukat.
Jelenleg Daniel Maier áll a sorozat pontversenyének élen 68 ponttal, 1957-es gyártású Maserati 300 S típusú autójával, második Pierangelo Masselli Ferrari 308 GTB-vel, mindössze három ponttal lemaradva, míg a harmadik helyet Marc Devis bitorolja Ferrari 250 GT Berlinettájával és 62 pontjával. A pillanatnyi állásból is kitűnik, hogy a verseny meglehetősen szoros. Az biztos, hogy a pilóták ezúttal is kitesznek magukért, és nem csak a verseny nyújt élményt számunkra, hanem az autókban is gyönyörködhetünk.
Ferrari Challenge
1993-ban rendezte meg először a Ferrari a Challenge sorozatot. A cél az volt, hogy alkalmat biztosítsanak a Ferrari-tulajdonosoknak, hogy kipróbálják magukat és versenyautóik határait Európa híres versenypályáin.
Kezdetben Ferrari 348 Berlinettákkal versengtek, majd 2000-től a Ferrari F355-tel mérték össze az erejüket a pilóták a versenypályákon. Még ebben az évben bemutatták az F360 Challenge-et, amely V8-as motorjával és 400 lóerős teljesítményével csábította a nézőket az összecsapásokra. 2002-től visszavonultak az F355-ösök, és maradt az F360 Challenge, amit 2006-ban váltott le a méltó utód, a Ferrari F430 Challenge, amely már 490 lóerős motorjával és számos technikai újítással szolgálja a száguldás szerelmeseit.
Tavaly először magyar pilóta is indult - magyar csapat színeiben - a sorozaton, Jánosi Sándor személyében. A Warm Up Racing idén már összesen négy autóval képviselteti magát az Európai Shell és Olasz Kupákban, így Jánosi Sándoron kívül drukkolhatunk Válint Tibornak, és az olasz nemzetiségű, de magyar színekben versenyző Diego Rodának és Andrea Gilardinak is.
Ferrari versenyautók a belvárosban
A Warm-Up Racing kiállította két Ferrari F430 Challenge autóját Budapest belvárosában. Válint Tibor fekete Ferrari F430 Challenge-e a Vörösmarty téren kapott ideiglenes csillaggarázst, nem messze a cukrászdától, míg Diego Roda tehénnel díszített, szintén pályára tervezett F430-asa ideiglenesen a Westend City Centerben állomásozik.
Hasznos információk
A Hungaroring autóval - vagy motorral - megközelíthető a szokásos módon az M3 autópálya felől, illetve Mogyoródon keresztül - kihagyva a fizetős szakaszt. Az Örs vezér térről induló HÉV-től némi gyaloglás után juthatunk a pályához. A VIP vendégeknek, a Fiat meghívottainak és a Paddock belépővel rendelkező nézőknek külön parkolót tartanak fenn a főkaputól balra lévő területen. A Paddock belépővel is itt érdemes belépni, akkor is, ha nem parkolunk a Hungaroringen belül. A tribünökre szóló belépőkkel kizárólag a 7-es és a 8-as kapukon lehet bejutni, a külső parkolók mellett a tribünök mögötti nagy parkoló is igénybe vehető. Aki Paddock vagy VIP belépővel rendelkezik, az a Paddock területén tartózkodhat, vagyis a versenyautók közvetlen közelébe férkőzhet.
Részletes program 2008. augusztus 29. - péntek 2008. augusztus 30. - szombat 2008. augusztus 31. - vasárnap |