A korelnök, Vizin László jelenleg a negyedik helyen áll a bajnokságban
Utoljára július elején, az autóromboló murvás gyorsaságijairól hírhedt Veszprém Ralin mérkőztek meg a versenyzők. Ezúttal az első osztály számára új helyszínen, Ózdon lesz a verseny központja, bár a pályák közül néhány ismerős lehet a csapatoknak a korábbi Salgó, Eger, illetve Miskolc Ralikról.
A verseny péntek este prológgal kezdődik, a szebb napokat látott ózdi stadionban, várhatóan szép számú közönség előtt. A Miskolcon megszokotthoz hasonlóan itt is salakos pályán mutathatják meg magukat a párosok, még tét nélkül. Szombaton és vasárnap aztán összesen 18 szakaszt kell majd megtenniük, minden nap három gyorsasági ismétlődik, háromszor. A pályák közt van klasszikus (Zagyvaróna-Cered), és akad köztük új is, méghozzá a tempósabb fajtából (Zabar-Domaháza), ahol többször végsebességgel, 200 km/h feletti tempóval hajtanak majd a legerősebb autók. Amennyiben eső lesz (eddig egyedül Veszprémben kímélték meg az égiek úgy-ahogy a mezőnyt), nagyon nehéz feltételek várják majd versenyzőket.
Spitzmüller és a Lancer WRC az ózdi verseny egyik legnagyobb esélyese
Az abszolút elsőségért folytatott küzdelem három páros között zajlik, Turán Frigyesék még vezetik a bajokságot a megbízható Peugeot 307 WRC-vel, de az utóbbi két futamon alulmaradtak a Spitzmüller/Kazár/Mitsubishi Lancer WRC-trióval szemben, akik ráadásul a Miskolc Ralin is vezető helyről estek ki, műszaki hiba miatt. Nem szabad leírni a címvédő Benik/Lukács kettőst sem, akik a pontversenyben szintén lőtávolban vannak az éllovasokhoz képest. E három csapat autója kimagaslik a mezőnyből, a sokat látott külföldi csapatok szerint is világszínvonalú technika mindegyik.
Hogy mégsem valamelyikük kapja az 1-es rajtszámot (bármelyikük megérdemelné, Benik a bajnok, Turán vezeti a tabellát, míg Spitzmüller győzött legutóbb), annak az az oka, hogy ifj. Béres József személyében rangos vendége lesz a versenynek. A szlovák színekben induló, FIA B prioritással rendelkező pilóta rendszeres résztvevője a világbajnoki sorozatnak, 2006-ban 6., 2007-ben 4. volt év végén a JWRC-kategóriában. Ózdon egy S2000-es Abarth Grande Puntóval indul, és méri össze erejét a magyar mezőnnyel.
Béres József alaposan megszorongathatja az N-es autókat és pár WRC-t is
Az első osztályban 90 nevező van, köztük 8-an WRC-vel indulnak. A már említett három top autón kívül ismét rajthoz áll a 2004-es bajnok, Turi Tamás, az elmúlt hétvégén a Barum Ralin Bútor Róbertnek navigáló Tóth Imrével az oldalán. Ők a tízéves Toyota Corolla WRC-vel is megszorongathatják a bajnoki aspiránsokat. Négy Subaru Impreza WRC is rajthoz áll majd, Vizin László az előkelő negyedik helyen várja a folytatást, a többi autó 2003-as fejlesztésű: Herczig Norbert, Borsi Gergő, és ifj. Érdi Tibor a pilóták. Továbbra sem tisztázott, és komoly ellentéteket szül az a kérdés, hogy 2009-ben is lesznek-e WRC-k a mezőnyben.
Az N-csoportban Asi toronymagasan vezeti a bajnokságot, veszprémi kiesése ellenére is. A többiek az ő skalpjára hajtanak majd, Asi pedig várhatóan ifj. Béresére, no meg a gyengébb WRC-kére. Rajta kívül is tucatnyi remek pilóta alkotja a talán legerősebb kategóriát, kiélezett harc várható a dobogós helyekért.
Az N-csoportban mindenki Asit akarja legyőzni
A8-ban Hideg Krisztián, A7-ben pedig Janzerék már Ózdon megszerezhetik a bajnoki címet, ha jól szerepelnek. A többi kategóriában teljesen nyílt a küzdelem, van, ahol még 5-6 potenciális bajnok is rajthoz áll.
A ralin a másodosztály, és a Historic-autók is indulnak, így a nézők a két nap során folyamatosan versenyt nézhetnek. Mindhárom mezőny számára vasárnap délután, Ózdon, a céldobogón fejeződik be a viadal.
Az abszolút értékelés állása:
|