A képek alapján elmondható, hogy a formatervezők most sem radikális változásokat, hanem csupán apró finomításokat végeztek a jól bevált formán. Így lettek a fényszórók hasonlók a Sciroccón láthatóhoz, a LED-es hátsó lámpák viszont inkább a Touaregére emlékeztetnek. A padlólemez és a futómű is az ötös Golfból jön, de a hatos laposabb, szélesebb és hosszabb nála, így sokkal sportosabbak az arányai. Állítólag minden eddiginél jobb minőségű anyagokból áll majd a gondosan megtervezett műszerfal, a Scirocco-hasonlóságot itt sem lehet letagadni. A navigációs rendszer érintőképernyős lesz, megjelenik a térdlégzsák, a tolatókamera, a távolságtartó tempomat, az önpakoló-rendszer és az állítható keménységű lengéscsillapítás is.
A német Auto Bild magazin értesülései szerint nagy változások várhatók a motorháztető alatt. A legkisebb erőforrás a hatos Golfban egy négyhengeres, 1,2-es turbómotor lesz 85 és 105 lóerős teljesítménnyel, ezt követi majd az 1,4-es, feltöltő nélkül 80, feltöltővel 122, illetve 160 lóerővel. A GTI a Seat Leon Cupra kétliteres, 240 lóerős turbómotorját kapja, az R32 utódban pedig az Audi TTS 272 lóerős motorja teljesít majd szolgálatot. Nagy változások várhatók a népszerű dízelmotoroknál is. Csendes, közös-nyomócsöves lesz az összes gázolajjal üzemelő motor a zajos PD TDI technika helyett, az alapot az 1,2 literes, 75 lóerős háromhengeres jelenti majd, ami állítólag csupán 3,9 litert fogyaszt majd száz kilométeren. Ezt követi az új 1,6 literes motorcsalád 90 és 105 lóerővel, az ismert kétliteres páros 140 és 170 lóerővel, valamint 2010-től ugyanennek a blokknak a két turbóval lélegeztetett verziója 204 lóerővel. Természetesen lesz Haldex-kuplungos összkerékhajtás, kétféle DSG-váltó és gázzal üzemelő 1,6-os változat is.
A hibrid Golfokra a premier után még egy-két évet várni kell, a Golf Plus új nemzedéke viszont már 2009 első felében megjelenhet. Állítólag fél évvel később jön a Variant nevű kombi, és újabb fél év múlva már a lépcsőshátú Jettáról is lerántják a leplet, amit pár hónappal később a vászontetős Golf kabrió követ majd. Valószínűleg már idén megjelenik a hazai szalonokban is a "hatos" Golf, ára a gazdagabb felszereltség miatt vélhetően kissé magasabb lesz a mostaninál. Az autót Wolfsburgban gyártják, a terv szerint évi 750 ezer példányban, az értékesítés pedig a világ 180 országában folyik majd.