A csütörtök este megkezdett verseny első napján Loeb volt a leggyorsabb, a szombat pedig arról szólt, hogy Hirvonen tud-e fordítani.
Vasárnap reggelre talán már ő sem reménykedett ebben, hiszen mindössze három gyorsasági maradt a záró napra. Csak a francia hibája, vagy esetleg egy defekt okozhatott volna váltást az első helyen, de a biztonság kedvéért mindketten ott folytatták, ahol tegnap abbahagyták: a maximumon autóztak. Az első, napi leghosszabb szakaszon tizedmásodpercre egyforma időt futottak, jócskán ráverve a többiekre. Atkinson növelte előnyét Sordo előtt, így a harmadik hely sorsa is eldőlni látszott. Ahogy az előző két nap folyamán, vasárnap is remek időket produkált Latvala és Aava, kár hogy már csak versenyen kívül, mindketten kiestek még pénteken.
Az utolsó előtti szakaszon Loeb alighanem már kiengedett kissé, mert "csak" a hatodik időt érte el, ám még így is maradt 11 másodperc előnye. Ugyanígy tett az élmezőny nagy része, már a biztos célba érést tartották szem előtt.
A befutó gyorsaságin sem változott a sorrend - a szakaszt Petter Solberg nyerte -, így megvalósult Loeb álma: megnyerte a finn ralit. Hirvonen kénytelen lenyelni a keserű pirulát, ráadásul amellett hogy hazai pályán, versenyben győzték le, összetettben is egy pontra olvadt köztük a különbség, és a következő négy futamból hármat aszfalton rendeznek, ahol Loeb az úr. Atkinson a harmadik helyével a bajnokságban is visszavette Latvalától a dobogó alsó fokát, sőt, a pénteken hibázó fiatal finnt immár Sordo is megelőzi a tabellán. Hármójuk csatáját az év végi bronzért a Solberg fivérek figyelik tisztes távolból.
Alighanem jövőre is marad az egyes rajtszám Loeb-nél. A francia ott győzte le Hirvonent, ahol a legkevesebb esélye volt rá, ennél meglepőbb már csak az lenne, ha a finn az aszfaltos versenyeken tudna visszavágni
A gyártók közt is szorossá vált a bajnokság állása, két hét múlva Németországban az ott hagyományosan erős Citroën csapat átveheti a vezetést a Fordtól. A Suzuki hosszú idő után ismét pontokat szerzett, úgy tűnik, a Finnországban debütáló második generációs SX4 WRC megbízhatóbb elődjénél.
A PWRC kategóriában Hänninen futott be elsőnek, Flodin másodiknak, Välimäki harmadiknak, de verseny utáni technikai ellenőrzés Flodin turbószűkítóje szabálytalannak találtatott, így kizárták. Ennek köszönhetően Ketomaa is felfért a dobogóra, nemcsak ezen a versenyen, hanem összetettben is.
A JWRC sorrendje nem változott harmadik nap, a cseh Prokop hatalmas csatában tartotta meg elsőségét svéd, és lengyel vetélytársai előtt. A bajnokságot továbbra is a finn versenyt kihagyó Ogier vezeti.
Henning Solberg jól kezdett, sokáig a harmadik helyen állt, végül ötödiknek futott be - három pont a jutalma
Legközelebb Németországban találkozik a mezőny, kisebb csoda lenne, ha nem Loeb győzne ismét. Ehhez azért lesz egy-két szava a fordosoknak, valamint az új Imprezát aszfalton először használó Subaru csapatnak. Mivel az összes bajnokság állása igen szoros, az addig hátralévő két hét minden bizonnyal munkával és teszteléssel telik majd.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Ford | 2:54:05,5 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Citroën | + 9,0 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 3:17,0 |
4. | Sordo/Marti | Citroën | + 3:30,9 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 3:57,7 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 4:04,1 |
7. | Rantanen/Lönegren | Ford | + 6:11,1 |
8. | Gardemeister/Tuominen | Suzuki | +8:18,7 |
1. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 3:08:38,1 |
2. | Välimäki/Leino | Mitsubishi | + 3:13,6 |
3. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | + 5:15,5 |
1. | Prokop/Tomanek | Citroen | 3:17:52,2 |
2. | Sandell/Axelsson | Renault | + 17,5 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki | + 1:34,7 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 67 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | 66 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 37 |
4. | Sordo/Marti | Citroën | 35 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 34 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 23 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 20 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 108 | |
2. | Citroën Total WRT | 105 | |
3. | Subaru WRT | 62 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 45 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 19 | |
6. | Suzuki WRT | 12 |
PWRC:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 30 |
2. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 22 |
3. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 20 |
1. | Ogier/Ingrassia | Citroen | 24 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki | 22 |
3. | Gallagher/Kiely | Citroen | 20 |