A péntek reggel elrajtoló 81 párosból viszonylag sokan, 74-en vágtak neki a Német Rali utolsó napjának. Loeb kényelmes előnnyel vezetett, így az is belefért, hogy az első gyorsaságin egy hajtűkanyarban lefullasztotta a C4 WRC-t. A szakaszt Duval nyerte, aki napról-napra barátkozott meg a Focus WRC-vel, és a körülményekkel. Szombat este még mindenki azt gondolta, hogy a belga "felsőbb utasításra" átengedi majd a harmadik helyet márkatársának, Hirvonennek, de erről szó sem volt. Latvala defekttel érkezett a célba, ezzel szombati borulása után újabb egy perces hátrányt gyűjtött, s a kilencedik helyre esett vissza.
Duval nagyon belejött, a következő gyorsaságin is ő volt a legjobb, és már nyolc másodperccel vezetett Hirvonen előtt. A finn pedig mindent megpróbált, jobb időt ért el mindkét gyári Citroënnél, de ez is kevés volt a szakaszgyőzelemhez. Atkinson Subarujának egyik lengéscsillapítója eltörött, az ausztrál versenyzőnek ez fél percébe, és az ötödik hely - amelyért csapattársával, Petter Solberggel meccselt - megszerzésének lehetőségébe került.
Duval szárnyalt vasárnap, mind a négy hosszú gyorsaságit megnyerte, és végül a dobogóra állhatott
Napközben a szervizben egyértelművé tette Malcolm Wilson, a Ford gárdájának első embere, hogy nincs csapatutasítás, ha Duval a gyorsabb, végezhet előrébb mint Hirvonen, bármennyire is jól jönne minden pont a finnek.
Ennek megfelelően a következő szakaszt is Duval nyerte, Hirvonen pedig már a pályán a részeredmények birtokában úgy döntött, hogy nem kockáztat, nem támad, inkább célba ér a biztos negyedik helyen. Loeb és Sordo már csak autókáztak, a többi pontszerző sem történt változás.
Az utolsó rendes gyorsaságin a legjobb időt ismét - vasárnap négyből negyedszer - Duval érte el, a hetedik helyért alakult még ki harc, az észt Aava a rövid, ám trükkös szuperspeciál előtt négy másodpercre közelítette meg Henning Solberget. A verseny központjának helyszínt adó Treier belvárosában rendezett közönségszórakoztató utolsó gyorsaságin hárman is azonos idővel végeztek az élen: Loeb, Petter Solberg, és az ifjú norvég, Mikkelsen.
Hirvonen hiába hozta élete legjobb formáját aszfalton, a három specialista gyorsabb volt nála. Új-Zélandon visszaveheti Loeb-től a világbajnoki elsőséget
Loeb végül sima győzelmet aratott, sorozatban a hetediket Németországban. Sordo újabb nyolc pontot könyvelhet el magának és csapatának, így mindkét tabella elején változás történt, sőt, Sordo is feljött harmadiknak. Duval harmadik pozíciója nem meglepetés, a belga igazi aszfaltmenő, idén a katalán és a korzikai pályákon is láthatjuk majd. Hirvonen negyedik helye csak elsőre tűnhet rossznak, a finn élete egyik legjobb teljesítményét nyújtotta szilárd burkolaton. Mögötte a két Subaru végzett, akik nem mentek rosszul, de a dobogós helyek sorsába egy percig nem szólhattak bele. Henning Solberg végül megtartotta hetedik helyét Aavával szemben, aszfalton tőlük is nagy szó a pontszerzés, hiszen mindketten inkább murván és hóban vannak otthon. Latvala ezúttal sem szerzett pontot, rajta kívül még Gardemeister fért be az első tízbe a Suzuki WRC-vel.
JWRC-ben nem változott a szombati sorrend, a tabellát eddig is vezető Ogier győzött. Burkart esélyesként indult pénteken, végül a második hely jutott neki, míg Bettega az R3-as Clioval harmadiknak érkezett a célba.
Loeb végig uralta a versenyt, jövőre a németországi futam előtt talán már fel sem vesznek tétet győzelmére a bukmékerek. 2002 óta kivétel nélkül ő volt itt a leggyorsabb
A Ford elvesztette a vezető helyet egyéniben és csapatban is, de igen gyors visszavágásban reménykednek: két hét múlva Új-Zélandon, murván rendezik a következő futamot. A papírforma szerint ott Hirvonen-Latvala kettős győzelem várható, de ehhez Loebnek is lesz alighanem egy-két szava.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 3:26:19,7 |
2. | Sordo/Marti | Citroën | + 0:47,7 |
3. | Duval/Chevaillier | Ford | + 1:20,0 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 1:30,1 |
5. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 2:35,3 |
6. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 4:45,9 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 5:36,2 |
8. | Aava/Sikk | Citroën | + 5:37,8 |
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 3:47:36,0 |
2. | Burkart/Koelbach | Citroën | + 3:34,2 |
3. | Bettega/Scattolin | Renault | + 5:14,4 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 76 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 72 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 43 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 40 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 34 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 27 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 20 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 123 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 115 | |
3. | Subaru WRT | 69 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 51 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 19 | |
6. | Suzuki WRT | 13 |
JWRC:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 34 |
2. | Gallagher/Kiely | Citroën | 25 |
3. | Burkart/Koelbach | Citroën | 24 |