A Gigi Galli balesete miatt beugró Duvalt aszfaltmenőként tartják számon, annak ellenére, hogy egyetlen világbajnoki futamgyőzelmét murván, Ausztráliában aratta, még 2005-ben. A belga saját magát is meglepte azzal, hogy mindenkinél gyorsabb volt, mivel számára az autó és a gumi is viszonylag új. A további sorrend nagyjából megfelel az erőviszonyoknak: a Stobart Fordot a két gyári Focus WRC követte Latvala, Hirvonen sorrendben, Petter Solberg (azonos idővel), Sordo, Loeb a további sorrend. A "nagyok" mögött némi meglepetésre Matthew Wilson állította meg a fotocellát, aki ezen a futamon mindenképp pontszerző helyre várja magát.
Messzemenő következtéseket nem lehet levonni az elsősorban az autók beállítására szolgáló nyúlfarknyi szakaszon elért időkből, pláne, mivel az út minősége kissé más, mint amilyen az éles gyorsaságiké lesz.
A teszten van idő egy kis társalgásra. Az autó beállításai mellett talán már az is táma, hogy ki lesz a világbajnok, Loeb, vagy Hirvonen?
Az előzetesen várt nedves utakhoz képest Új-Zélandon elállt az eső, ha így marad, pénteken szinte száraz pályákon versenyeznek majd a csapatok. Ez pedig azt jelenti, hogy a bajnoki éllovas, elsőnek rajtoló Loeb hátrányban lesz a többiekkel szemben, mivel ő takarítja majd az utat.
A hivatalos teszt eredménye:
1. | Duval/Pivato | Ford | 2:26,0 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | +0,4 |
3. | Latvala/Anttila | Ford | +0,7 |
4. | P. Solberg/Mills | Subaru | +0,7 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | +1,2 |
6. | Loeb/Elena | Citroën | +1,3 |
7. | Wilson/Martin | Ford | +1,4 |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | +2,0 |
9. | Atkinson/Prevot | Subaru | +2,8 |
10. | Aava/Sikk | Citroën | +3,0 |
11. | Villagra/Perez Companc | Ford | +3,1 |
12. | Gardemeister/Tuominen | Suzuki | +3,1 |
13. | Andersson/Andersson | Suzuki | +4,2 |
14. | Rautenbach/Senior | Citroën | +7,4 |