Véghajrában az új 5-ös BMW fejlesztése, ezt bizonyítja, hogy egyre több részletet mer megmutatni belőle a gyár a közúti tesztek során. A hatodik generációs modell a matrica alól kikandikáló részletek alapján jórészt a 7-es formavilágából építkezik, és kevésbé lesz merész, mint a jelenleg futó, sokat kritizált E60-as.
Az új 5-ös nem csupán formailag, de méreteiben is változik, a beltér kényelme érdekében néhány centivel megtoldották az autót. A méretnövekedés nem a tömeg rovására megy, hiszen a korábbinál még több alumíniumötvözet elemet kapott elődjénél.
Ami a motorválasztékot illeti, várható egy soros, hathengeres szívó- és egy turbómotor, egy ikerturbós V8-as, valamint egy négy- és egy hathengeres dízel egység is, az M5 sportmodell 507 lóerős, 5 literes V10-es motorját pedig egy V8-as váltja majd le.
Az új 5-öst csak két év múlva igérik, de már most elkezdték tesztelni
Az új, hatodik generációs 5-ös sorozat várhatóan 2010 második negyedévében érkezik, forgalmazását pedig Európában még ugyanebben az évben, a tengerentúlon és más piacokon pedig a rákövetkező évben kezdik meg.