A GM centenáriumi ünnepségére tartogatta az elektromos hálózatról tölthető Chevrolet Volt bemutatását. Nem véletlenül, hiszen ez a modell képviseli a cég elképzeléseit a jövőbeli autókról és a környezettudatosságról.
A Volt a maga nemében rendhagyó módon üzemel, legalábbis elektromos hajtását illetően teljesen újszerűnek számít, hiszen az eddigiektől eltérően, nem hagyományos párhuzamos hibrid rendszerrel látták el, amelyben az elektromos és a benzinnel hajtott motor felváltva, vagy akár egyszerre mozgatja az autót. A Voltban ugyan az elektromotorral egyszerre működhet akár az E85-ös benzin-etanol keverékkel működő motor is, de az nem az autó mozgatását, csupán a több mint 220 cellából álló lítium-ion akkumulátorcsomag töltését végzi, ha szükséges. Így nem fenyeget a veszély, hogy az autó menet közben lemerül, és energiaforrás hiányában az út szélére kényszerül. A 16 kilowattórás akkumulátoregység körülbelül 60 kilométeres útra elegendő áramot tárol, ám a töltéshez nem feltétlenül kell a benzinmotor, 230 voltos hálózatról táplálva, körülbelül három óra alatt üzemkész a Volt. Bár az autó hatótávja nem tűnik soknak, menetteljesítményei felülmúlják az eddig városi célra szánt járművekét. Az elektromos motorok 150 lóerőnek megfelelő teljesítményt és 370 newtonméter nyomatékot termelnek, a Volt végsebessége pedig 161 km/óra.
A GM nem csupán a tiszta, de a takarékos üzemeltetést is kulcsfontosságúnak látja a jövő autói esetében. A gyár úgy kalkulál, hogy egy hagyományos benzines autóval körülbelül 12 euro cent költséggel lehet egy kilométert megtenni, a Volt esetében ez csupán 7 cent. Ez a számítás akkor igaz, ha a benzinárat 1,5 euróval számítjuk, otthoni feltöltésnél pedig az olcsóbb, éjszakai áramot használja a tulaj.
A Volt tanulmány formájában 2007-ben, a Detroiti Autószalonon mutatkozott be, ám a gyártás még várat magára, hiszen annak ellenére, hogy a GM 100. születésnapján már a sorozatgyártásra kész, vagyis a végleges autót mutatták be, az első példányok mégis csupán 2010 végén gördülhetnek ki a szerelőcsarnokból, mert még az akkumulátorok beszállítóit sem választották ki. Abból a csarnokból, amely várhatóan az Egyesült Államokban, a GM Detroit és Hamtramck határában fekvő komplexumnál épülne fel, amennyiben a cég támogatást kap az eddig Buick, Oldsmobile és Cadillac-modellek összeszerelésére használt részleg bővítésére.