Már a rajt is izgalmasra sikerült. A Warm Up Racing a problémák ellenére jól szerepelt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Mindenekelőtt a Ferrari Challenge Európai Shell Kupa első versenyének hivatalos végeredményéről kell szólni. Azt tudtuk szombaton is, hogy a két magyar pilóta kiesett a versenyből, de a hivatalos végeredmény csak vasárnap reggel kaptuk meg a Ferraritól. A kaotikus versenyt végül Gianluca Carboni nyerte a bajnokság éllovasa, Michael Cantillon és Walter Forer előtt. Diego Roda, a Warm Up Racing talpon maradt pilótája a 18. helyen ért célba.
Az Európai Shell Kupa 1. versenyének végeredménye:
1. | Gianluca Carboni | Kessel Racing |
2. | Michael Cantillon | Ferrari GB Dealer Team |
3. | Walter Forer | Rossocorsa/Pellin |
... | ||
18. | Diego Roda | Warm Up Racing |
A Warm Up Racing szerelőcsapata hajnal kettőig szerelte Válint Tibor szombat esti versenyén megsérült Ferrariját. Az autó jobb elején szinte mindent ki kellett cserélni. A kormánymű is megsérült, így az is cserére szorult. Szerencsére a Ferrari alkatrészellátó kamionja este tízig nyitva tartott, és azokat az alkatrészeket is sikerült beszerezni, amelyek nem álltak rendelkezésre a csapat autószállítójában.
Jól haladtak a srácok a munkával, csak pár apróságot hagytak reggelre, biztosak voltak benne, hogy bőven lesz idejük befejezni a vasárnap 13:05-kor kezdődő, második versenyig. Ez így is lett, és mire felálltak a pilóták a vasárnapi első verseny rajtrácsára, Válint fekete Ferrarija menetkész volt.
Ez a bizonyos első verseny pedig nem más volt, mint Andrea Gilardi Olasz Kupájának versenye, ahol a magyar csapat olasz versenyzője az első rajtkockából vághatott neki a 38 perc + 1 körös összecsapásnak.
"Nagyon meg akarták mutatni" - helyszíni riportunk
A repülőrajt során Nicola Gianniberti a második helyről indulva nem várta meg, míg elalszanak a piros indítólámpák, és megelőzte Gilardit a célegyenesben. Niki Cadei is kihasználta a rajt kavarodását, és a célegyenes végén belső ívről sikerült neki is megelőznie. A versenybíróság észrevette Gianniberti hibáját, bokszáthajtásos büntetést szabott ki rá, amit az ötödik körben végre is hajtott. Gilardi így felkerült a második pozícióba, míg Gianniberti visszaesett a 14. helyre.
Cadei megállíthatatlannak tűnt a mezőny élén, körönként 1-2 tizedet rávert követőire. Gilardira szép lassan felkúszott a 31-es rajtszámú Ciró, már-már előzési pozícióba került. Támadásait azonban rendre visszaverte a kétszeres junior gokart Európa Bajnok Gilardi. A 14. körben aztán néhány másodpercre megtorpant Ciró kocsija, ami elég volt ahhoz, hogy visszacsússzon a hatodik helyre.
A megérdemelt pezsgőfürdő. Gilardi egymaga 44 pontott szerzett
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Így megszűnt a nyomás Gilardi mögött, és mivel Cadei behozhatatlan előnyre tett szert, a magyar csapat versenyzője spórolhatott egy picit a Ferrarijával, és nem kellett a határon autózva csúszkálnia. Nagy küzdelem volt a 13. körig, de a dobogó második helyét nem tudták tőle elvenni, így megszerezte a Warm Up Racing eddigi legjobb helyezését, ráadásul Magyarországon, a csapat otthonában. Cadei futott be elsőként, míg a 7-es rajtszámú Beluzzit intették le harmadikként. A díjátadás után a csapatok visszatértek a bokszokba, hogy felkészítsék a délutáni versenyre az autókat.
Az Olasz Pirelli Kupa 1. versenyének végeredménye:
1. | Niki Cadei | Rossocorsa |
2. | Andrea Gilardi | Warm Up Racing |
3. | Andrea Beluzzi | Motor |