Az Audi is Párizsra tartogatja az S4 és az S4 Avant hivatalos bemutatóját, ám a néhány nap múlva megnyíló seregszemle előtt kedvcsinálóként közzétette a modell nagy felbontású fotóit, és a műszaki részleteket. Eszerint az új S4-ben a legfontosabb újítás, hogy a gyár leváltja - a legutolsó S4-ben alkalmazott - 4,2 literes, V8-as erőforrást egy 3 literes, szuperfeltöltős, V6-os egységre, amely a 2009-es A6-osban mutatkozott be. A két S4 modellváltozatban ez az erőforrás 333 lóerőt teljesít majd, 43 lóerővel többet, mint az A6-ban. Annak ellenére, hogy az új V6-os egység 11 lóerővel gyengébb a kifutó V8-as szívómotornál, jóval nyomatékosabb, hiszen 440 newtonmétert ad le, már 2500-as percenkénti fordulattól kezdve. Az előző S4 erőforrása ehhez képest 410 newtonmétert tudott, és "csupán" 3500-as fordulaton kezdett igazán tolni.
A kisebb erőforrás alkalmazásának az egyik fő oka egyébként az üzemanyag-takarékosság volt, hiszen a kifutó modellhez képest az új S4 - a gyári adatok szerint - 26 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, ami 9,7 literes átlagot jelent 100 kilométerenként. Az új erőforráshoz hatfokozatú manuális váltó jár alapesetben, de meg lehet rendelni az Audi S-Tronic hétfokozatú, duplakuplungos félautomata-váltóját is.
Fontos módosítás továbbá, hogy a 2009-es S4 megkapta az Audi legújabb állandó összkerékhajtását - az új aktív sport differenciálművel -, amely 60/40 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely kerekei között, illetve az útviszonyoknak megfelelően képes módosítani a hajtás elosztásán.
A műszaki frissítéseknek köszönhetően az új S4 szedán gyorsulása mintegy fél másodperccel javult a régi modellhez képest, és így 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Negyedik fokozatban 80-ról 120 km/órára 4,4 másodperc alatt gyorsul, végsebességét pedig - elődjéhez hasonlóan - 250 km/órában szabták meg az Audi mérnökei.
Hogy egyértelműen azonosítható legyen, az új S4 megjelenésén is módosítottak az ingolstadti tervezők. Az új modell krómozott hűtőrácsot, alumíniumnak látszó tükörborításokat, és persze az S sorozathoz illő speciális légterelőket kapott. Emellett 18 colos, szintén a sport sorozathoz tervezett könnyűfém felnik, áramvonalas oldalborítás és két dupla kipufogó jár az új S4-hez. A beltérben is tetten érhető a sport vonulat, hiszen bőrborítású kormány, váltó, könyöklő, valamint sportülések várják a sebesség megszállottait. A műszerfal szürke háttere elé pedig fehér számok és mutatók kerültek, hat órára hangolt nulla pozícióval.
Az Audi hivatalosan az október elején nyíló Párizsi Autószalonon mutatja be az S4-et és az S4 Avantot, a forgalmazás pedig 2009 márciusában kezdődhet.