Mindhárom modell Párizsban mutatkozik be a nyilvánosság előtt, hogy aztán onnan induljanak hódító útjukra. A korábbi híresztelésekkel ellentétben a GTI nem a 240, hanem "csupán" a 210 lóerős TFSI motort kapja, végsebessége körülbelül 240 km/óra lesz, és 7,2 másodpercre lesz szüksége, hogy 0 km/óráról 100 km/órára gyorsuljon. Tulajdonképpen ahogy a hatodik generáció, az új GTI sem tartogat forradalmi újításokat, de azért nagy sikerre számíthat majd a jövő év közepén, amikor megjelenik.
A dízeleket preferáló vásárlókat célozza meg a 2009 áprilisában megjelenő GTD, amelyről egyedül annyit tudni, hogy a kétliteres, 170 lóerős, közös-nyomócsöves dízelt kapja majd. Azonban ennél jóval fontosabb lehet nyomatékának mértéke, ugyanis a 350 Nm jelentősen erősebbé teszi majd a GTD-t annál, mint amit az a 170 LE sejtet.
Ezek mellett elkészül a hatos Golf legerősebb, R kiadása is, amelynek gyártásával a VW Individualt bízták meg. Ahogy a GTD-ről, erről a modellről sem lehet sokat tudni, ám szinte biztos, hogy a 3,2 literes, hathengeres helyett az Audi TTS 272 lóerős, kétliteres turbómotorját és Haldex-kuplungos összkerék-meghajtását kapja majd. Ez a változat jelenik meg legkésőbb, több mint egy év múlva, 2009 novemberétől lesz kapható.