Az S 400 BlueHYBRID orrába az S 350 módosított 3,5 literes V6-osát szerelik, amely 279 lóerőt teljesít. Ehhez jön egy 20 lóerős elektromos hajtómű, amely 160 newtonméter nyomatékával képes ideiglenesen megtámogatni a benzinmotort. A típusjelzés az erőtöbblet miatt lett 400-as - összesen 299 lóerő és 385 newtonméter rejlik a géptető alatt.
A modellbe a hétfokozatú automatikus 7G-Tronic váltó speciális változatát szerelik. A nagyméretű limuzin ezzel 7,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, a végsebességet pedig természetesen az elektronika szabályozza le 250-es tempónál.
Száz kilométerenként 7,9 liter a kombinált erőforrás fogyasztása , a széndioxid-kibocsátás pedig kilométerenként 190 gramm. Ez ugyan 21 százalékkal kevesebb az alapmodellként szolgáló S 350 hasonló mutatójánál, de nyomába sem ér egy jobb hibridnek vagy dízelnek. A kocsi fogyasztását egyébként nemcsak az elektromotor javítja, hanem az automatikus elindító-leállító rendszer is - hasonló berendezést már alkalmaznak a BMW-kben. Természetesen a leállító automatikáról és a nyomatékot hozzáadó rendszerről is minden információ megjeleníthető a műszerfal kijelzőjén.
A lítiumionos berendezés előnye a hagyományos, nikkel-metálhidrides akkumulátorral szemben a nagyobb energiasűrűség, a könnyebb és gyorsabb tölthetőség, a jobb hatékonyság, illetve a kisebb méret és tömeg.
Az S 400 BlueHYBRID 2009 júniusában jelenik meg, először Európában, majd augusztusban Kínában, szeptemberben pedig az Egyesült Államokban is árulni kezdik, valószínűleg az S 350-nél jóval drágábban.