Ehhez hasonló mezőnyre van kilátás, jellemzően túlsúlyban vannak a Porschék, BMW-k
Ezen a hétvégén bővül a Hungaroring repertoárja, hiszen eddig még nem volt példa arra, hogy 12 órást versenyt rendezzenek hazánk egyetlen F1-es pályáján. Ugyan az FIA GT bajnokság már két alkalommal járt a Hungaroringen, de ők még sosem rendeztek ilyen hosszú futamot.
A Hungaroringen már többször is felmerült egy 24 órás típusú verseny ötlete; az utóbbi időben a hazai gyorsasági autósport egyre több képviselője is megmérette magát hosszú távú versenyen. Ebből adódóan egyre többen szorgalmazták egy 24 órás verseny megrendezését - a környékbeli önkormányzatok tiltakozása miatt azonban este 10 óra után már nem lehet menni a pályán. Így lett a 24 órásból 12 órás.
Több magyar csapat is részt vesz a versenyen. Videóinterjúink
Az utóbbi években a magyar csapatok leginkább a dubaji 24 órás versenyen tűntek fel, évről évre egyre nagyobb létszámban. Talán ennek köszönhetően a versenyt rendező cég arra az elhatározásra jutott, hogy a sorozatot elhozza hazánkba is, akkor is, ha csak 12 órás verseny megrendezésére van lehetőség. Természetesen a magyar csapatok fokozott figyelemmel készülnek erre a viadalra, a nevezési listán egyaránt feltűnnek a megszokott dubaji nevek, valamint új indulók is.
Az Endurance Club Hungary is indul ezen a versenyen, a kisautók között jó eredményre számíthatnak
Az előzetes nevezők között ott van a Bovi Motorsport csapata, amely ismét megpróbál kiugró eredményt elérni az általuk épített Silver Stinggel. A csapat színeiben indul egy új résztvevő is, ez pedig a szintén hazai építésű, Hayabusa-motoros Suzuki Swift. A Keskeny László által épített csővázas versenyautó versenyzőtrióját a konstruktőr mellett az autó tulajdonosa, Zentai Sándor és a már nagyon tapasztalt dr. Grigalek Gábor alkotja.
A tapasztaltabb csapatok közé kell sorolni a Procar Motorsport különítményét is; ők már kétszer járták meg eredményesen a dubaji 24 órást. A hungaroringi viadalra azonban nem a megszokott kupás Seattal készülnek: a Seatba egy turbódízel motort szereltek, most próbálják ki először élesben a kocsit. A csapatba - Csuti László és Nagy Tibor mellé - egyetlen nőversenyzőként bekerült Nagy Brigitta is, a tartalékok között pedig ott van a Seat Leon Szuperkupa tavalyi bajnoka, Kiss Norbert is.
Ehhez hasonló BMW-ben bizonyíthat több magyar is. A háttérben a Silver Sting
A dízel kategóriában lesz a legtöbb magyar induló, hiszen Molnár Zoltán és Czenkár Béla egy külföldi csapattól bérelt BMW 120d-vel próbálkozik ezen a futamon. Szintén dízel BMW-vel indul a hosszútávú versenyzésben már gyakorlott Walter Csaba, aki itthon egy kupás Porschéval vezeti a nagy túraautók bajnokságát. Walter azonban nem hazai versenyzőkkel alkot egységet, hiszen a félgyári Schubert Motorsporttól kapott arra lehetőséget, hogy kipróbálhassa magát egy igen erős csapatban.
Az idei dubaji 24 óráson bemutatkozó új magyar csapat, az Endurance Club Hungary is részt vesz a mogyoródi 12 óráson, ők a Ford Fiestával az 1,6-os között abszolút esélyesnek számítanak.