Az Ibiza Ecomotive a Seat eddigi legkevésbé környezetszennyező modellje, köszönhetően a részecskeszűrővel ellátott, háromhengeres, 80 lóerős, 1,4 literes TDI motornak, és számos módosításnak. A takarékosságra hangolt verzió mind az ötajtós, mind a háromajtós SportCoupe karosszériához kapható lesz. Hogy pontosan mennyire fogyaszt keveset az Ibiza, még nem tudni, ugyanis a Seat hivatalos adatokkal csak a kocsi szén-dioxid kibocsátásával kapcsolatban szolgált, amely 99 gramm kilométerenként.
Az Ecomotive-ban a szokásos dolgok felelnek a hatékonyabb és üzemanyag-takarékosabb működésért: módosított motorvezérlő-elektronika, hosszabb váltóáttételek, és alacsony gördülési ellenállású, 175/70 R14-es abroncsok. Emellett az aerodinamikai mutatóin javít a zárt hűtőrács és az új, valamiért feketén hagyott hátsó szárny.
Az Ecomotive mellett megérkezett az annál száz lóerővel erősebb, 180 lóerős, TSI motororral felszerelt Cupra is, amely a legerősebb 1,4-es autó lesz a piacon. Kézi, vagy hétfokozatú duplakuplungos DSG-váltó kapcsolódhat a turbós-kompresszoros motorhoz. A legizmosabb Ibizáról a spanyolok azt állítják, bár teljesítménye megegyezik az előző generációs Cupráéval, ám mivel az még 1,8 literes volt, az új kocsi mind fogyasztásával, mind emissziós mutatójával jóval kedvezőbb értékeket produkál majd.
A Cupra jóval agresszívebb karosszériával rendelkezik, mint az alapmodellek, bár a Genfben bemutatott Bocanegra tanulmányhoz képest így is sokat szelídült. A sportos megjelenés főleg az átalakított orr-részének köszönhető, ahol új, hatalmas légbeömlőt tartalmazó lökhárító kelti fel a figyelmet. Emellett újak a 17 colos könnyűfém keréktárcsák is, hátul pedig feltűnő diffúzor-imitációt és közepén egy trapéz alakú kipufogót is találunk. Nem maradhattak ki az alumínium pedálok, a sportülések, és a feszesebb felfüggesztések sem, viszont meglepő módon a küszöbtoldatok hiányoznak az autóról. Az Ibiza Ecomotive és Cupra bemutatója októberben lesz a Párizsi Autószalonon.