A jelenlegi XC90-t 2010-ben tervezte leváltani a svéd gyártó, ám most úgy tűnik, hogy csupán felfrissítik a modellt, az új kocsi érkezését pedig valószínűleg két-három évvel elhalasztják. Az S60 cseréjére 2009 elején került volna sor, ám ez is egy későbbi időpontra, 2010-re tolódott. Jó hír ugyanakkor a márka híveinek, hogy a cég fontolgatja egy teljesen új S40 elkészítését. Ráadásul a kínai és orosz piac növekedése miatt a svédek azon is gondolkodnak, hogy egy új, kisméretű típussal bővítsék kínálatukat, de az is lehet, hogy csak az S40 egy új karosszériaváltozatát készítik el.
A vállalat az év első felében 271 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A nem túl rózsás anyagi helyzet miatt a Volvo modelleké az egyik leghosszabb termékciklus a luxusautó-piacon, ami finoman fogalmazva sem használ az imázsnak. A pénzhiány oka egyébként abban is keresendő, hogy a Volvo az elmúlt időben anyagi forrásainak nagy részét biztonsági rendszerekre (például a balesetek elkerülését segítő City Safetyre) és az új XC60-asra költötte, és sokba kerül az alacsony emissziós mutatókkal rendelkező kocsik kifejlesztése is. A csökkenő bevétel nem teszi lehetővé, hogy a svédek minden projektjükre annyi pénzt költsenek, amennyit akarnak. Ezt Lex Kerssemakers, a cég alelnöke is megerősítette, amikor arról beszélt, hogy meg kell fontolniuk, mire mennyi pénzt áldoznak.
A Volvónál arról is beszéltek, hogy a korábbi pletykákkal ellentétben nem akarja őket eladni a Ford, és az amerikaiak a fejlesztési költségvetésbe sem fognak beleszólni. Kérdés, ez meddig marad így, hiszen a svéd gyár azt is bejelentette, világszerte újabb négyezer dolgozójától válik meg, míg korábban már szóltak kétezer munkatársuk elbocsátásáról.