Valószínűleg nem kap majd a szívéhez a BMW legújabb crossovere, az X1 láttán a Párizsi Autószalon közönsége. Párizsban mutatja be ugyanis a bajor autógyár legújabb modelljét, amely egyelőre tanulmányként debütál az őszi szalonon, de látható, hogy sok minden már nem fog változni rajta a sorozatgyártásig.
A legkisebb városi terepjárót az X3 alá pozícionálja a BMW, és a Toyota RAV-4, Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai méretű vetélytársak ellen küldi aszfaltharcba. Az X1 formái nem tartogatnak különös meglepetést, a modell tökéletesen illeszkedik az X-sorozat tagjaihoz, és magán viseli az új 7-es egyes vonásait is. Hossza 4457 mm, ezzel 108 mm-rel rövidebb az X3-nál. Tengelytávja 35 mm-rel rövidebb, 2760 mm.
A BMW crossoverei azonban nem kinézetükkel, inkább műszaki tartalmukkal hódítanak. 2009 második felében lesz a piaci bevezetés, kezdetben a kétliteres, 170 lóerős benzinessel és az ugyanekkora, 177 lóerős dízelmotorral. A gyártás a lipcsei üzemben történik majd, évi 100 ezer példányban.