A Fluence a nevét egy 2004-es tanulmányról kapta, de jelenleg még nem tudni, hogy ez a formájára is hatással lesz-e. Az autó a négyajtós Mégane-t váltja le, a három- és ötajtóst a Párizsi Autószalonon nemrég mutatták be. A hagyományos, belső égésű motorral szerelt változatok után két évvel érkező elektromos, konnektorról tölthető verzió számára jelenleg is próbál állami támogatást szerezni a gyártó, hogy a tervezett 20-40 ezer helyett, akár 80 ezret is gyárthassanak majd belőle évente.
Nem sokkal a Fluence után, 2012-ben érkezik egy új kompakt elektromos városi autó, amelyet szintén tömeggyártásra szán a Renault. Ezt Párizstól északnyugatra, Flinsben fogják gyártani, és jelenleg úgy tűnik, hogy mindkét elektromos autó lítium-ionos akkumulátorai is Franciaországban készülnek majd a szállítási költségek alacsonyan tartása végett.