A pénzügyi válság következtében egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a kisebb gyártók is. A Teslánál például már folynak az átszervezések, és új tervek születnek, hogyan éljék túl a nehéz időszakot. A cégnél legutóbb 2007 decemberében volt vezérigazgató-váltás, akkor Ze'ev Drori érkezett Martin Eberhard, a cég alapítójának helyére. Most Drorit, aki a cég igazgatótanács alelnöke lett, Elon Musk váltotta, aki a cég elnöke és az egyik fő befektetője. Musk első feladatai semmiképp nem irigylésre méltóak, ugyanis kinevezésével egy időben a Tesla nemsokára munkaereje egy részétől is megválik, először 2003-as alapítása óta. Egy másik jelentős lépés michigani irodájuk és tervezőközpontjuk bezárása lehet. Természetesen a megszorítások a modellkínálatra is kihatnak. A jelenleg készülő Model S nevű négyajtós akár 2011 közepéig késhet, fejlesztését szüneteltetik, hogy profitjuk növelésére koncentrálhassanak.
Az autógyártó jövője szinte kizárólag a nemrégiben megjelent Roadster sikerén múlik. Ha a Lotus Elise-en alapuló kocsi elkezd pénzt hozni a Teslának, akkor az visszafizetheti adósságait és végre elkezdhet profitot termelni. Erre nagy az esély, ugyanis a 109 ezer dollárért árult elektromos sportkocsiért egyéves a várólista. Bevételei növelése érdekében a Tesla a jövőben elkezdheti árulni hajtáslánc-technológiáját, és bár ezekre feltehetően sok vevő akadhat, az amerikaiak még nem árulták el, kikkel tárgyaltak eddig.