A kis Volkswagen szalonokba érkezése jövő májusban várható, de már jóval hamarabb, a márciusi Genfi Autószalonon is meg lehet majd tekinteni az autót. Külseje várhatóan az új Golfra fog hasonlítani, belseje pedig valószínűleg konzervatívabb lesz fő vetélytársai, a Ford Fiesta és az Opel Corsa utasterénél. Újdonság, hogy a Polo is rendelhető lesz olyan csúcstechnikákkal, mint az érintőképernyős navigáció, az automata parkolóasszisztens, a tolatást segítő kamera, a kanyarfényszóró, a sávtartó-asszisztens, a hétfokozatú DSG-váltó vagy az állítható keménységű lengéscsillapítás.
A motorválasztékban valószínűleg megtartják a 60 és 70 lóerős, háromhengeres 1,2-est és az 1,4 literes 84 lóerős verzióját, de a vadabb vásárlók részére a turbós 1,4-es TSI (104 lóerővel) és a GTI-ben a turbós-kompresszoros 1,4-es TSI (170 lóerővel) is elérhető lesz. A dízelpártiak sem fognak panaszkodni, mivel a Polo új fejlesztésű, közös-nyomócsöves, 1,6 literes TDI-je a pletykák szerint háromféle teljesítménnyel, 70, 90 és 105 lóerővel lesz megvásárolható.
A környezettudatós vevők igényeinek is igyekszik eleget tenni a gyártó, így az új Polót is elérhetővé teszik a fogyasztáscsökkentő BlueMotion csomaggal, amely az újonnan fejlesztett Start-Stop rendszerrel is kiegészül. A "zöldebb" autót állítólag egy új, 1,2 literes, háromhengeres, 75 lóerő és 180 Nm leadására képes dízel erőforrással vértezik majd fel, melynek CO2-emissziója kilométerenként 90 g/km alatt lesz.
Nagyjából egy évvel az ötajtós és a laposabb tetejű háromajtós után, 2010-ben érkezik majd a szabadidő-autós jegyekkel ellátott, de változatlanul elsőkerék-meghajtású Cross Polo és a sportos GTI.