Vasárnap mindössze négy szakaszt kellett megtennie a mezőnynek, igaz, mind a négy meglehetősen hosszú volt. Loeb igazán jól aludthatott szombat éjjel, mert előnye majdnem egy perc volt Hirvonen előtt, csupán arra kellett vigyáznia, hogy ne kapjon defektet.
Az első szakaszon ez a csapás nem őt hanem épp Hirvonent érte: a finn a szakasz legelején kátyúba hajtott, és durrdefektet kapott. (A leggyorsabb időt újfent Loeb autózta.) Mivel még 30 kilométer volt hátra a gyorsaságiból, a lehetőségekhez képest villámgyorsan kicserélték a kereket, és száguldottak tovább, de így is 2,5 percet, valamint három helyezést veszítettek. Azonnal elkezdődött a számolgatás, hogy hogyan tovább, hiszen az nyilvánvaló volt, hogy Duval és Latvala szükség esetén előre engedni majd Hirvonent, de közöttük volt még Solberg is, egy perccel a fordos előtt. Egy percet három gyorsasági alatt pedig igencsak nehéz behozni...
Loeb ismét porig alázta a komplett mezőnyt. Nyomasztó fölényének alátámasztásául csak egy adat: a 16 szakaszból 14-et nyert meg a három nap alatt. Három hét múlva Japánban bezsebelheti ötödik világbajnoki címét
Az Imprezát vezető norvég már épp azon kezdett örvendezni, hogy kényszerűségből majd esetleg őt is elengedik a fordosok, hogy Hirvonen minél több pontot kapjon, amikor a második szakaszon őt is elérte végzete: defekt, visszaesés, Hirvonen előtt így újra megcsillant a második hely reménye. Tirabassi Impreza WRC-je elromlott, a francia így búcsúzott a nyolcadik helyről, melyet Wilson vett át.
A szervizben Loeb - látva a sok defektet - azt ígérte, hogy most már tényleg visszavesz a tempóból, mert nem szeretne ő is úgy járni, mint balszerencsésebb vetélytársai. Latvala teljesen elégedett volt magával, ilyen jól aszfalton még soha nem ment neki. Hirvonen viszont meglepő őszinteséggel és sportszerűséggel nyilatkozott a délutánra várható csapatutasításról: "Így nem kell a második hely. Negyedik vagyok jelenleg, és ezen a helyen is szeretnék célba érni. Úgy tűnik, a világbajnokságot a defektek miatt fogom elveszteni, Németországban is kaptam egyet, Új-Zélandon pedig a futamgyőzelmem ment el egy lyukas abroncson. Ez mind az én hibám volt, ma is láttam a kátyút, mégis belehajtottam, nem érdemlem meg, hogy csapattársaim miattam visszavegyenek a tempóból. Francois (Duval), és Jari-Matti (Latvala) igazán jól teljesítettek egész hétvégén, rászolgáltak arra, hogy a dobogóra álljanak."
Bár rengeteget fejlődött Hirvonen aszfalton, második helyét főleg csapatának köszönheti. Matematikai esélye még van a végső diadalra, ám ahhoz már nem elég a saját tudása, a szerencsére is szüksége lesz
Nem így gondolta viszont Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke. Annak ellenére, hogy megértette, miért mondta azt a finn amit mondott - pláne hogy az elmúlt hétvégén is hasonló segítséggel jutott 8 ponthoz -, úgy döntött, hogy ha a jelenlegi sorrend marad az utolsó szakaszra is, Duvalnak és Latvalának le kell lassítania, azért, hogy Hirvonen és a Ford esélyei életben maradjanak mindkét világbajnoki címre.
A harmadik gyorsaságin - amely az első ismétlése volt - nagyon szoros eredmények születtek, az első öt pilóta 31,81 megtett kilométer után három másodpercen belül volt. A sorrend azonban nem változott, így kezdődhetett a számolgatás a Fordnál. A "matek" azonban az utolsó szakasz utánra maradt, amelyet már csak becsületből is Hirvonen nyert. A következő időellenőrzőből Duval 12, Latvala 9 percet késett, így 120, illeve 90 másodperc büntetést kaptak. Ennek eredményeként Hirvonen végzett az egész futamot uraló, és szenzációsan autózó Loeb mögött, Duvalnak maradt a harmadik, Latvalának a negyedik hely. Solberg érkezett ötödiknek, akinek - a spanyol futamhoz hasonlóan - esélye sem volt előrébb végezni, de mögötte meg sokkal lassabbak voltak a többiek. Atkinson a hatodik, Aava a hetedik, Wilson a nyolcadik pozícióban zárt, ezzel mindhárman elégedettek lehetnek.
Duval megtette, amiért a két aszfaltos futamra szerződtették: hiba nélkül autózott, pontokat szerzett a csapatnak, és segített Hirvonennek. Nagy bánatára viszont Loeb-öt nem sikerült megszorítania
Az egyéni összetettben Loeb előnye 14 pontra nőtt, ez azt jelenti, hogy a hátralévő két futamon - melyeket murván rendeznek, ahol Hirvonen egy hajszállal talán esélyesebbnek számít - hat pontot kell szereznie a címvédéshez. A számok azt mutatják, hogy Japánban már egy harmadik hely elég a franciának, a Ford Latvalában és Duvalban, a hazai pályán bizonyítani akaró Subaru pilótákban, valamint a csodában bízhat. Csapatban a pirosak előnye szintén jelentős, de matematikai esély még ott is van a Ford számára. Október utolsó hétvégéjén a felkelő nap országában minden eldőlhet, Loebnek és a Citroënnek meccslabdája van.
Prokop győzelmével ért véget az utolsó idei JWRC futam, a cseh mögött Ogier végzett, aki ezzel világbajnokká vált. A korzikai Campana jött be harmadiknak, Burkart ötödik helyével a bajnoki ezüstöt szerezte meg.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 3:42:58,0 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 3:24,7 |
3. | Duval/Pivato | Ford | + 3:31,6 |
4. | Latvala/Auttila | Ford | + 3:37,5 |
5. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 5:35,4 |
6. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 6:10,4 |
7. | Aava/Sikk | Citroën | + 7:25,2 |
8. | Wilson/Martin | Ford | + 9:02,2 |
1. | Prokop/Tomanek | Citroën | 4:04:43,9 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën | + 0:17,7 |
3. | Campana/Teissier | Renault | + 0:53,3 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 106 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 92 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 59 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 45 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 42 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 40 |
7. | Duval/Pivato | Ford | 22 |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 22 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 169 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 1446 | |
3. | Subaru WRT | 87 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 62 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 22 | |
6. | Suzuki WRT | 21 |
JWRC:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 42 |
2. | Burkart/Koelbach | Citroën | 34 |
3. | Prokop/Tomanek | Citroën | 32 |